فضاسازی گسترده به مناسبت دهه فجر در سطح معابر تبریز

همزمان با فرا رسیدن ایام‌الله دهه فجر، فضاسازی گسترده‌ای به همت مدیریت شهری در مناطق مختلف شهر تبریز صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، به مناسبت فرا رسیدن ایام الله دهه فجر و چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، فضاسازی گسترده‌ای در معابر اصلی و فرعی تبریز توسط مناطق ده‌گانه شهرداری این کلان‌شهر صورت گرفته است در حالی که همه ساله فضاسازی شهری به این مناسبت توسط شهرداری تبریز صورت می‌گیرد، اما امسال این فضاسازی به صورت گسترده و متفاوت‌تری انجام شده است.

نهادینه کردن امیدآفرینی و نشاط در شهر تبریز

یعقوب هوشیار، شهردار کلان‌شهر تبریز با اشاره به فضاسازی‌های گسترده به مناسبت ایام الله دهه فجر در نقاط مختلف سطح شهر اظهار کرد: مناطق ده‌گانه شهرداری تبریز با فضاسازی‌های مختلف و ایجاد امیدآفرینی و نشاط در فضای شهری، شور و امید را میان شهروندان نهادینه کرده‌اند.

وی افزود: استفاده از شعارهای مناسبتی روزانه در این ایام و توجه به انتخابات مجلس شورای اسلامی با شعار «جشن ملی، مشارکت پر شور، آینده روشن» در فضاسازی‌های امسال مورد تاکید بوده است.

شهردار تبریز با اشاره به برگزاری جشن‌های مناسبتی در این ایام، خاطرنشان کرد: برپایی جشن‌های متعدد و برگزاری ویژه برنامه‌های فرهنگی به مناسبت پیروزی انقلاب اسلامی، آغاز ایام الله دهه فجر و اعیاد شعبانیه از دوازدهم بهمن تا ششم اسفند مصادف با نیمه شعبان و میلاد منجی عالم بشریت توسط شهرداری تبریز تدارک دیده شده است.

هوشیار ادامه داد: معاونت‌ها، مناطق ده‌گانه، سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه شهرداری همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر و اعیاد شعبانیه جشن‌های ویژه‌ای را برای شهروندان و خانواده کارکنان شهرداری با مشارکت گروه‌های هنری مطرح تبریز و آذربایجان شرقی ترتیب داده است.

فضاسازی گسترده به مناسبت دهه فجر در سطح معابر تبریز

نصب ۵۰۰ پرچم جمهوری اسلامی در سطح منطقه ۳ تبریز

علی قاسمی، شهردار منطقه سه تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به نصب ۲۰۰ تخته بنر و همچنین ۲۰ هزار متر ریسه پرچمی در سطح منطقه به مناسبت ایام الله دهه فجر، تصریح کرد: در راستای حفظ و ترویج فرهنگ انقلاب اسلامی و ارج نهادن به ارزش‌ها و یادآوری حماسه‌ها و جان فشانی‌های شهدای این انقلاب، شهرداری این منطقه در سطح حوزه استحفاظی خود به صورت گسترده اقدام به نصب ۵۰۰ عدد پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران و همچنین نزدیک به ۲۰ هزار متر ریسه پارچه‌ای و برپایی ۲ عدد طاق در فضای اداری و محیط شهری کرده است.

وی با اشاره به اینکه این منطقه فضای شهر را برای جشن و سرور شهروندان به سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی محیا کرده است، ادامه داد: در راستای جلوه‌بخشی هرچه بیشتر به هویت ملی و میهنی در این ایام، چند میدان و منطقه سطح حوزه به صورت گسترده فضاسازی و مزین شده است که در این میان می‌توان به چهارراه ابوریحان، مسیر سپاه لشکر عاشورا و سپاه غدیر، تقاطع غیر همسطح شهید فلاحی و شهید فروزنده و مقابل چند مسجد در سطح حوزه استحفاظی منطقه اشاره کرد.

شهردار منطقه سه تبریز با اشاره به برگزاری چندین عنوان برنامه فرهنگی، اجتماعی و ورزشی در این ایام، تصریح کرد: تبیین و ترویج ارزش‌ها و اهداف انقلاب اسلامی و تقویت و بسط آن در قالب برگزاری بزرگداشت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از جمله اهداف این منطقه برای برگزاری ویژه برنامه‌های این مناسبت عظیم است.

قاسمی اضافه کرد: دیدار و تجلیل از خانواده معظم شهدا، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی برای خانواده‌ها و جوانان و کارکنان شهرداری و ده‌ها برنامه دیگر از جمله برنامه‌های فرهنگی شهرداری منطقه سه تبریز است.

فضاسازی گسترده به مناسبت دهه فجر در سطح معابر تبریز

تزئین معابر غرب و شمال‌غرب تبریز

رضا جان‌فشان نوبری، شهرداری منطقه شش تبریز نیز با بیان اینکه این منطقه از ابتدای بهمن ماه سال جاری اقدام به آذین بندی سطح منطقه کرده است، تاکید کرد: شهرداری این منطقه در راستای حفظ ارزش‌ها و الگوهای انقلاب اسلامی، احیای خاطرات انقلاب و معرفی شایسته آن‌ها به نسل جوان جامعه، فضاسازی در راستای ایجاد وحدت و همدلی در جامعه و برگزاری باشکوه جشن‌های انقلاب و ایجاد شور شعف انقلابی در جامعه، اقدام به فضاسازی کرده است.

وی گفت: انجام تبلیغات محیطی، فضاسازی و آذین‌بندی معابر اصلی و فرعی سطح منطقه از جمله فضاسازی کلی در سطح شهر، نصب بنر و ریسه در بلوارها و میادین، لایت باکس و پیشانی پل‌ها و اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی در منطقه از دیگر برنامه‌های شهرداری منطقه شش تبریز در دهه فجر انقلاب اسلامی است.

شهرداری منطقه شش تبریز ادامه داد: در این راستا یک عدد طاق نصرت در مجاورت محل شهرداری منطقه شش تبریز، ۵۰۰ متر ریسه پارچه‌ای مُنقش به پرچم پرافتخار جمهوری اسلامی ایران، شش عدد بیلبورد، ۱۰۰ عدد پلاکارد، ۱۸ عدد بنر و چهار عدد لایت باکس در سطح حوزه استحفاظی نصب و در معرض دید عموم شهروندان قرار گرفته است.

فضاسازی گسترده به مناسبت دهه فجر در سطح معابر تبریز

نصب ۴ المان مناسبتی در سطح منطقه دو تبریز

موسی علیپور، شهردار منطقه دو تبریز با اشاره به نصب چهار المان مناسبتی جهت گرامیداشت ایام الله دهه فجر و سالروز در سطح حوزه شهرداری منطقه دو تبریز، اظهار کرد: به همت واحد زیباسازی معاونت خدمات شهری منطقه، چهار المان مناسبتی به مناسبت آغاز ایام‌الله دهه مبارک فجر و گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در معابر اصلی سطح حوزه این منطقه نصب شد.

وی اظهار کرد: واحد زیباسازی منطقه دو تبریز المان عدد ۴۵ را به نشانه آغاز چهل و پنجمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در فلکه خیام جاده ائل گلی و دو المان دهه فجر را مقابل ورودی ساختمان اداری منطقه در بلوار ۲۹ بهمن نصب کرده است؛ همچنین چهارمین المان درخت سرو به شکل پرچم ایران به نشانه پایداری و پیروزی در میدان جانبازان نصب کرده است.

گزارش میدانی خبرنگار ایمنا در آذربایجان‌شرقی حاکی از آن است که اقدامات مطلوبی در راستای فضاسازی شهری به مناسبت ایام الله دهه فجر در مناطق ده‌گانه شهرداری تبریز صورت گرفته است.

کد خبر 725348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.