افزایش ظرفیت تولید مسکن در شهر ارومیه با الحاق اراضی در قالب سند میانکار

مدیر کل دبیرخانه شورایعالی شهرسازی و معماری ایران گفت: موضوع الحاق اراضی در قالب سند میانکار طرح جامع شهر ارومیه که در آبان ۱۴۰۱ به تصویب شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران رسیده به عنوان پتانسیل و نقطه قوتی جهت امکان افزایش ظرفیت تولید مسکن در شهر ارومیه است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، مجید پاکساز عصر امروز _شنبه چهاردهم بهمن_ در جلسه بررسی طرح جامع شهر ارومیه که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: در این طرح مسائل جمعیت و محدوده در طرح مشخص و تأیید شده و راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی به عنوان کارفرمای طرح به خوبی انجام عملکرد در خصوص تهیه طرح و اقدامات کیفی داشتند و این روند با جدیت دنبال شده است.

وی افزود: در راستای بررسی نهایی طرح جامع شهر ارومیه سفری به آذربایجان‌غربی انجام شد که نظر اعضای کمیته فنی شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران که از نمایندگان سازمان‌های مختلف تشکیل شده است را جلب کرد و این مساله نشان از عملکرد مساعد استان بود.

مدیر کل دبیرخانه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران گفت: بررسی‌های پایانی سند دستور کار طرح جامع شهر ارومیه طی هفته جاری در شورای عالی شهرسازی و معماری ایران انجام می‌گیرد و بازدیدهای امروز تأثیر مثبت و فرصتی برای توسعه استان به شمار می‌رود.

پاکساز ادامه داد: موضوع الحاق اراضی در قالب سند میانکار طرح جامع شهر ارومیه که در آبان ۱۴۰۱ به تصویب شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران رسیده به عنوان پتانسیل و نقطه قوتی جهت امکان افزایش ظرفیت تولید مسکن در شهر ارومیه است.

وی افزود: همچنین این طرح جبران بخشی از خدمات پشتیبان سکونت برای افق ۱۵ ساله است.

پاکساز تاکید کرد: سند دستور کار طرح جامع شهر ارومیه به عنوان یک خط مشی و هدف کلان در جهت تحقق چشم‌انداز طرح در افق ۱۵ ساله است.

مدیر کل دبیرخانه شورایعالی شهرسازی و معماری ایران خاطرنشان کرد: در این طرح توجه به مشارکت تمامی ذی‌نفعان از اهمیت بسزایی برخوردار و توجه به پتانسیل‌ها از اولویت‌های این طرح در نظر گرفته شده است.

کد خبر 725333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.