شاهکار ایران مقابل سامورایی‌ها و پیروزی قطر در ضربات‌پنالتی

تیم‌های ملی فوتبال ایران و قطر با غلبه‌بر ژاپن و ازبکستان به مرحله نیمه‌نهایی جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا رسیدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، روز دوم و پایانی رقابت‌های مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا امروز _شنبه چهاردهم بهمن_ پیگیری شد و در بازی اول تیم ملی فوتبال ایران با پیروزی تاریخی و حیرت‌انگیز مقابل ژاپن راهی مرحله نیمه‌نهایی شد و در دومین دیدار تیم ملی فوتبال قطر که مدافع عنوان قهرمانی است ازبکستان را در ضربات پنالتی شکست داد و حریف ایران شد.

ایران ۲ - ژاپن ۱

تیم‌های ملی فوتبال ایران و ژاپن عصر امروز _شنبه چهاردهم بهمن‌_ در چارچوب مرحله یک‌چهارم نهایی رقابت‌های جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا از ساعت ۱۵:۰۰ در ورزشگاه اجوکیشن‌سیتی رودرروی یکدیگر قرار گرفتند.

در نیمه‌اول این بازی موریتا با نفوذ از سمت چپ زمین و یک- دو با آیاسه اوئدا به راحتی از بین مدافعان ایران عبور کرد که شوت زمینی او و دفع اشتباه بیرانوند منجر به گل اول ژاپن شد.

شاهکار ایران مقابل سامورایی‌ها و پیروزی قطر در ضربات‌پنالتی

در دقیقه ۵۵ بازی پاس رو به جلوی رامین رضائیان به پشت محوطه جریمه برای سردار آزمون را این ستاره ایران پس از چرخش و پاس در عمق استثنایی به محمد محبی رساند تا این بازیکن با شوت زمینی دروازه ژاپن را باز کند و گل تساوی را بزند.

در دقیقه ششم وقت‌های اضافه پنالتی به دست آمده برای ایران با خطا روی کنعانی‌زادگان را علیرضا جهانبخش با شوت استثنایی و دور از دستان سوزوکی که سمت راست را نشانه رفته بود، تبدیل به گل کرد و ایران با پیروزی تاریخی مقابل ژاپن به نیمه‌نهایی رفت.

قطر ۱ (۳) - ازبکستان ۱ (۲)

تیم‌های ملی قطر و ازبکستان از ساعت ۱۹ امروز برگزارکننده آخرین دیدار مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ در ورزشگاه البیت بودند که این بازی در پایان ضربات پنالتی به برتری سه بر دو تیم ملی قطر انجامید. این بازی در ۹۰ دقیقه به تساوی یک بر یک انجامید تا کار در وقت‌های اضافه و به دنبال آن ضربات پنالتی ادامه پیدا کند.

اوتکیر یوسوپوف دروازه‌بان ازبکستان در دقیقه ۲۸ به اشتباه توپ را وارد دروازه خودی کرد تا عنابی‌ها در پایان نیمه نخست با پیروزی یک بر صفر راهی رختکن شوند. در نیمه دوم تلاش‌های ازبکستان برای بقا در جام ادامه داشت و اودیلون خامروبکوف در دقیقه ۵۹ گل تساوی‌بخش مسابقه را وارد دروازه حریف کرد. بعد از این گل توپی از خط دروازه‌ها نگذشت و بازی به وقت‌های اضافه کشیده شد.

دو تیم در وقت‌های اضافه نیز احتیاط را در دستور کار داشتند و سرنوشت خود را به ضربات پنالتی سپردند. در ضربات پنالتی تیم قطر با درخشش سنگربانش مشعل عیسی برشم به برتری سه بر دو دست یافت و به مرحله نیمه نهایی رسید.
اولین ضربه پنالتی ازبکستان را شکوروف به سمت راست دروازه‌بان قطر زد که مشعل برشم به خوبی سمت توپ حرکت کرد اما توپ به گل تبدیل شد.

شاهکار ایران مقابل سامورایی‌ها و پیروزی قطر در ضربات‌پنالتی

در ضربات پنالتی اکرم عفیف پشت توپ قرار گرفت و با ضربه زمینی به سمت چپ دروازه توپ را به گل تبدیل کرد. سپس ضربه آشورماتوف توسط مشعل برشم مهار شد. معز علی فرصت داشت تا قطر را در ضربات پنالتی پیش اندازد ولی ضربه او به وسط دروازه زده شد و یوسوپوف توپ را با پا برگشت داد. در ادامه عمروف با ضربه زمینی و مجکم دروازه را باز کرد، مشعل برشم هر سه پنالتی را به سمت توپ حرکت کرده بود.

علی مختار توپ را به شکل عجیبی به آسمان فرستاد و دومین پنالتی قطری‌ها هم خراب شود! پس از آن عبالرحیماتوف پشت توپ قرار گرفت، اگر این پنالتی به گل تبدیل می‌شد قطر از دور مسابقات حذف می‌شد اما مشعل برشم باز هم موفق به مهار پنالتی شد. ضربه حسین سلطان البریک خلاف جهت دروازه‌بان به گل تبدیل شد تا قطری‌ها در ضربات پنالتی بازی را به تساوی بکشند.

جلال الدین ماشاریپوف پشت توپ قرار گرفت و ضربه آرامی را به وسط دروازه زد اما مشعل برشم بدون حرکت سرجای خود ماند و توپ را مهار کرد. پدرو میگل پشت آخرین ضربه پنالتی قرار گرفت و توپ را به گوشه سمت راست دروازه فرستاد تا قطری‌ها در ضربات پنالتی کامبک بزنند و حریف ایران در نیمه‌نهایی شوند

کد خبر 725321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.