کشف مواد افیونی در مرزهای سیستان و بلوچستان

فرمانده مرزبانی استان سیستان و بلوچستان از ناکامی قاچاقچیان و کشف ۲۴۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر توسط مرزداران شمال استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی مرزبانی استان، سردار رضا شجاعی اظهار کرد: در راستای کنترل و مراقبت از مرزهای شمالی استان و برخورد قاطع با هرگونه قاچاق مواد مخدر، مرزداران استان پس از رصد اطلاعاتی، از فعالیت باند بزرگ قاچاق مواد مخدر در منطقه مرزی مطلع شدند و با طرح‌ریزی دقیق عملیاتی و تشدید اقدامات کنترلی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار مرزبانان قرار گرفت.

وی ادامه داد: مرزداران استان سیستان و بلوچستان با انجام اقدامات گسترده اطلاعاتی، طی یک عملیات مسیرهای تردد قاچاقچیان و همچنین زمان برنامه‌ریزی شده برای انتقال محموله مواد مخدر به عمق کشور را شناسایی که با اجرای طرح مهار، کنترل و پایش دقیق و با هدایت عملیاتی و پشتیبانی اطلاعاتی مرزبانی استان موفق شدند، در پاکسازی منطقه در یک خانه متروکه محموله مواد مخدر را کشف کنند.

فرمانده مرزبانی استان سیستان و بلوچستان بیان کرد: مرزبانان سلحشور و مقتدر شمال استان موفق شدند، ضمن دستگیری یک نفر قاچاقچی مواد مخدر کشف ۲۴۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر، شامل ۲۰۷ کیلوگرم تریاک، ۱۹ کیلوگرم شیشه، ۱۴ کیلوگرم هروئین را کشف کنند.

وی به یک عملیات موفقیت‌آمیز دیگر توسط مرزداران هنگ مرزی سراوان نیز اشاره کرد و گفت: پس از چندین شبانه‌روز کار اطلاعاتی و برنامه‌ریزی عملیاتی، مرزداران هنگ مرزی سراوان موفق شدند ضمن دستگیری یک نفر سوداگر مرگ، مقدار ۴۳ میلیون و ۲۹۵ هزار تومان پول نقد و ۷ کیلوگرم تریاک را کشف و ۶۳۰ نفر اتباع خارجی را که قاچاقچیان قصد داشتند در فرصتی مناسب وارد کشور کنند دستگیر کنند.

سردار شجاعی با بیان اینکه شناسایی و دستگیری متهمان در دستور کار مرزبانان قرار دارد، خاطرنشان کرد: دشمنان نظام مقدس ایران اسلامی بدانند، امروز مرزداران مجاهد مرزبانی استان بیش از هر زمانی آمادگی و توان پاسخگویی به هر گونه تجاوز و تعرض به خاک میهن‌مان را دارند و همواره با چشمانی تیزبین، امنیتی مثال‌زدنی را برای ملت بزرگ ایران در سرحدات کشورمان به ارمغان خواهند آورد.

کد خبر 725314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.