اهل سنت خراسان شمالی آماده حضور حداکثری در انتخابات

فعالان سیاسی و اجتماعی اهل سنت خراسان شمالی، آمادگی حداکثری خود برای شرکت پرشور در انتخابات یازدهم اسفند را اعلام کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، آرام‌آرام صدای انتخابات به گوش می‌رسد؛ انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی که بنا است کمتر از یک ماه دیگر برگزار شود.

گروه‌های سیاسی برنامه‌های خود را آغاز کرده‌اند و در تلاش برای جلب نظر مردم هستند؛ بازار حضور در روستاها، جمع‌های نخبگانی و پاسخ و پرسش‌ها داغ شده است و احتمالاً طی روزهای آتی این روند شدت خواهد یافت.

در شرایطی که مشکلات اقتصادی مردم را دلخور کرده است، بسیاری از فعالان سیاسی و اجتماعی حضور پرشور در انتخابات را راه‌حلی برای رفع مشکلات می‌دانند. خراسان شمالی نیز از این قائده ملی مستثنی نیست؛ منتها در این استان شرایط خاص‌تر است.

استان خراسان شمالی به عنوان گنجینه فرهنگ‌ها، دارای اقوام مختلفی است که هرکدام می‌توانند بنا به دلایلی در انتخابات حاضر شوند. همواره یک پای مشارکت حداکثری در انتخابات خراسان شمالی، اهل تسنن بوده‌اند؛ افرادی که نشان داده‌اند پای کار نظام هستند و در راستای تقویت آن از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنند.

اهل سنت خراسان شمالی آماده حضور حداکثری در انتخابات

حضور پای صندوق رأی برای شیعه و سنی یک تکلیف است

خال محمد آخوند درخشان، فعال اجتماعی و دینی در شهرستان راز و جرگلان در این خصوص به خبرنگار ایمنا می‌گوید: رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان بزرگ‌ترین چهره تقریبی برای مسلمانان شیعه و سنی، حضور گسترده در پای صندوق‌های رأی را یک تکلیف دانستند.

وی می‌افزاید: بر این اساس ما نیز با اطاعت و پیروی از اولی‌الامرمان، در انتخابات سرنوشت‌ساز اسفند شرکت خواهیم کرد.

ستار بردی ساعدی، فعال اجتماعی و شاعر اهل سنت در بجنورد نیز خاطرنشان می‌کند: امروزه تمام پیاده‌نظام دشمن از تجزیه‌طلبان گرفته تا سلطنت‌طلبان خائن، همه یک‌صدا و یک‌آهنگ با کمک رسانه‌های معاند در پی تحریم یا جهت‌دهی به انتخابات هستند.

وی تاکید می‌کند: با حضور حداکثری مردم شریف و متعهد ایران اسلامی در پای صندوق‌های اخذ رأی، بار دیگر این شرارت‌ها و شیطنت‌ها خنثی خواهد شد.

اهل سنت پای کار نظام هستند

فرشاد خسروی، دیگر فعال اجتماعی و فرهنگی اهل سنت خراسان شمالی اظهار می‌کند: خداوند در قرآن کریم خطاب به انسان‌ها می‌فرماید که سرنوشت هیچ قومی را مگر با تلاش و اقدامات خودشان تغییر نخواهم داد.

وی ادامه می‌دهد: بر این اساس تلاش در راستای تغییر سرنوشت وظیفه شرعی و تکلیف دینی تک‌تک انسان‌ها است و نباید در این مسیر کوتاهی کنند.

اهل سنت خراسان شمالی آماده حضور حداکثری در انتخابات

خسروی تصریح می‌کند: در یک مثال، ما کلید خانه خود را به دست هر کسی نمی‌دهیم پس چگونه می‌خواهیم کلید سرنوشت یک ملت را بدون تحقیق و پرسش و تحقیق به دست کسی در قالب نماینده مجلس بدهیم؟ پس در این زمینه باید دقت کنیم.

نورمحمد مرادی، کنشگر مسائل سیاسی و اجتماعی اهل سنت خراسان شمالی می‌گوید: مردمان اهل سنت در کشور به‌ویژه خراسان شمالی همیشه بالاترین میزان مشارکت را در عرصه‌های انتخاباتی رقم زده‌اند.

وی تاکید می‌کند: اهل سنت در جبهه‌های حق علیه باطل حضوری مؤثر و موفق از خود نشان داده‌اند، در راهپیمایی‌ها مشارکت کرده‌اند و ایرانی بودن و عهد و میثاق خود به نظام را در همه عرصه‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی نشان داده‌اند و به اثبات رسانده‌اند و در این دوره از انتخابات نیز حضوری پرشور خواهند داشت.

احمد پروین، دیگر فعال اجتماعی اهل سنت بجنورد نیز اظهار می‌کند: امیدواریم نماینده منتخب مردم، با نشستن بر کرسی سبز مجلس، مردم را فراموش نکند، چراکه این جلوس را مدیون همان مردمانی است که روزی برای رفتن او به خانه ملت، با شور و شوق پای صندوق‌ها آمده‌اند.

اهداف شوم دشمنان با حضور در انتخابات خنثی می‌شود

اسماعیل درخشان، فعال فرهنگی و سیاسی اهل سنت به خبرنگار ایمنا می‌گوید: مردم ولایت‌مدار و انقلابی ایران با رفتن پای صندوق‌های رأی بار دیگر سیلی محکمی به دشمنان می‌زنند و آن‌ها را مأیوس و ناامید خواهند کرد.

وی می‌افزاید: ملت ایران همواره پای ثابت دفاع از آرمان‌های نظام هستند و با تمام مشکلات و سختی‌ها هیچگاه از این موضع عقب‌نشینی نکرده‌اند، همین حضور در صحنه ملت دشمنان را در رسیدن به اهداف شومشان علیه انقلاب ناامید و ناکام کرده است.

اهل سنت خراسان شمالی آماده حضور حداکثری در انتخابات

دولت گلدی آخوند نجاهی، مدرس مدرسه علمیه اهل سنت حادمیه روستای کلاته بهار راز و جرگلان نیز خاطرنشان می‌کند: به‌طور قطع اسفند سال جاری، مردم کشور به‌ویژه خراسان شمالی و برادران اهل سنت با شور و شوق وصف‌ناپذیر پای صندوق‌های اخذ رأی آماده می‌شوند و ضمن انتخاب کاندیداهای مورد نظر خود سیلی محکمی به گوش دشمنان خواهند زد.

وی می‌گوید: اهل سنت همواره در صحنه‌های انقلاب مشارکت فعال داشته‌اند و در انتخابات پیش رو نیز با حضور حداکثری نقش خود را ایفا خواهند کرد.

آخوند نجاهی تاکید می‌کند: دشمن با توطئه‌های خود قصد دارد به جهانیان القا کند که مردم از انقلاب اسلامی روی گردانده‌اند، اما ملت ایران به‌رغم خواسته دشمن، باشکوه‌تر از سال‌های گذشته در انتخابات مجلس شرکت خواهند کرد.

کد خبر 725292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.