۵۳.۵ درصد از جمعیت شهری کردستان تحت پوشش تأمین اجتماعی هستند

مدیرکل تامین اجتماعی استان کردستان گفت: ۶۸۵ هزار و ۸۱۵ نفر در استان کردستان تحت پوشش تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی هستند که حدود ۴۰ درصد از جمعیت کل استان و ۵۳.۵ درصد از جمعیت شهری این استان را تشکیل می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، سید صلاح قریشی امروز _شنبه چهاردهم بهمن_ در نشست خبری با خبرنگاران استان اظهار کرد: ۲۲۷ هزار و ۱۹۵ نفر در استان کردستان بیمه شده اصلی سازمان تأمین اجتماعی هستند که شامل انواع بیمه از جمله بیمه اجباری، اختیاری، رانندگان، کارگران ساختمانی، قالیبافان، مشاغل آزاد، کارفرمایان صنفی، بیکاری، زنبورداران، گروه‌های توافقی، خادمان مساجد و باربران خاص می‌شود.

وی افزود: ۶۸۵ هزار و ۸۱۵ نفر در استان کردستان تحت پوشش تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی هستند که ۴۰ درصد از جمعیت استان را تشکیل می‌دهد.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان کردستان با بیان اینکه ۵۳.۵ درصد از جمعیت شهری استان کردستان تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی هستند، ادامه داد: با توجه به راه‌اندازی بیمه فراگیر خانواده ایرانی که به خانم‌های خانه‌دار، دخترها و دانشجوهایی که سن آنها بین ۱۸ تا ۵۰ سال باشد اختصاص دارد، جمعیت بیمه شوندگان استان در حال افزایش است.

قریشی با اشاره به اینکه ۶۳ هزار و ۴۶۲ نفر در استان مستمری بگیر این سازمان هستند، تصریح کرد: طی ۹ ماهه سال جاری سه هزار و ۵۰۴ میلیارد تومان تعهدات کوتاه‌مدت و بلندمدت و مقرری بیمه بیکاری به مردم استان پرداخت شده است.

وی به سایر تعهدات این سازمان نیز اشاره کرد و افزود: پرداخت غرامت دستمزد ایام بارداری و مرخصی زایمان نیز بر اساس قانون جوانی جمعیت از شش ماه به ۹ ماه افزایش یافته که این طرح در استان کردستان هم اجرایی شده است.

پرداخت وام قرض‌الحسنه به مستمری بگیرهای تحت پوشش تأمین اجتماعی

مدیرکل تأمین اجتماعی استان کردستان، پرداخت وام قرض‌الحسنه به مستمری بگیرهای تحت پوشش و برگزاری المپیادهای ورزشی برای بازنشستگان این سازمان را نیز از دیگر طرح‌های اجرا شده در استان برشمرد.

قریشی تعداد کارگاه‌های فعال در استان را ۱۹ هزار و ۸۹۹ مورد اعلام کرد که ۲۲ هزار و ۴۳۳ مورد بازرسی سیستماتیک از این کارگاه‌ها صورت گرفته است.

وی از افزایش ۳.۸ درصدی بیمه شدگان جدید در استان نیز خبر داد و گفت: هشت هزار و ۴۰۳ نفر بیمه شده جدید را در سال جاری در استان داشته‌ایم.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان کردستان با بیان اینکه ساختمان شعبه یک سازمان تأمین اجتماعی سنندج آماده افتتاح در ایام دهه مبارک فجر است، اضافه کرد: احداث شعبه بیجار و تفکیک درمانگاه و شعبه تأمین اجتماعی قروه نیز در حال انجام است که در سال آینده به اتمام خواهد رسید.

افزایش ۴۰ درصدی مراکز طرف قرارداد تأمین اجتماعی کردستان

شیرزاد قادرپور اقدم، مدیر درمان تأمین اجتماعی کردستان نیز در این نشست اظهار کرد: طی ۹ ماهه سال جاری ۹۴۳ هزار و ۷۷۱ نفر به صورت سرپایی به مراکز ملکی تأمین اجتماعی استان مراجعه کرده‌اند که پذیرش و خدمات دریافت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در مدت مذکور ۷۷۴ هزار و ۹۱۹ نفر نیز به مراکز پاراکلینیک استان مراجعه کرده‌اند، افزود: ۱۶ هزار و ۸۳۴ مورد بستری در دو بیمارستان سنندج و سقز داشته‌ایم که هفت هزار و ۸۳۴ مورد عمل جراحی نیز صورت گرفته است.

مدیر درمان تأمین اجتماعی کردستان از افزایش ۴۰ درصدی مراکز طرف قرارداد تأمین اجتماعی کردستان خبر داد و گفت: در کل استان بالغ بر ۸۴۶ مرکز درمانی طرف قرارداد را داریم که سه میلیون و ۹۵۳ هزار و ۲۶۱ بار مراجعه به این مراکز صورت گرفته است.

قادرپور اقدم خاطرنشان کرد: در مراکز طرف قرارداد نیز امسال ۶۴ هزار و ۳۹۳ نفر بستری شده‌اند و ۳۴ هزار و ۴۶۷ مورد جراحی را نیز داشته‌ایم.

وی اضافه کرد: اعتباری که برای این افراد در مراکز طرف قرارداد صرف شده بالغ بر ۶۱۱ میلیارد تومان بوده و بودجه‌ای نیز که در درمان مستقیم و غیرمستقیم هزینه شده یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان بوده است.

کد خبر 725231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.