تکنولوژی نانوحباب کیفیت آب سد ساوه را افزایش می‌دهد

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: تکنولوژی نانو حباب،راندمان کار و کیفیت آب سد ساوه را افزایش می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، هاشم امینی پیش از ظهر امروز_ شنبه چهاردهم بهمن_ در آئین افتتاح سامانه نوین نانو حباب در تصفیه خانه آب شهر ساوه اظهار کرد: خوشبختانه هم اینک در معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری شاهد جهش بالایی در استفاده از شرکت‌های دانش بنیان در کشور هستیم.

وی افزود: تلاش می‌کنیم این طرح فناورانه را در سایر سدهای کشور استفاده کنیم.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با بیان اینکه صنعت آب و فاضلاب دو خدمت بزرگ را در حوزه توزیع آب شرب و جمع‌آوری فاضلاب به مردم کشور ارائه می‌دهد تصریح کرد: ما به علت شرایط اقلیمی که در حوزه آب با آن مواجه هستیم نیاز بیشتری به استفاده از دانش متخصصان و فن‌آوری‌های نوین در این دو حوزه داریم.

امینی اضافه کرد: با تفاهم نامه‌ای که با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری منعقد شد امروز در دهه مبارک فجر از سامانه نوین نانو حباب در تصفیه خانه آب شهر ساوه رونمایی و مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی افزود: این تکنولوژی دو تا سه برابر راندمان کار را افزایش و هزینه‌های انرژی را به شدت کاهش می‌دهد.

فرزاد مخلص‌الائمه استاندار مرکزی تصریح کرد: رشد قابل توجه فعالیت شرکت‌های دانش بنیان در این استان موجب افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌ها شده است و مردم از خدمات و ثمرات آن بهره مند می‌شوند.

وی تاکید کرد: افتتاح سامانه نوین نانو حباب در تصفیه خانه آب شهر ساوه برای اولین بار در کشور یکی از خدمات شرکت‌های دانش بنیان با همت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بود که با کمک فناوری نانو منجر به حذف بو و طعم آب شرب شهر ساوه شد.

کد خبر 725221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • saeid IR ۰۷:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
    0 0
    باسلام واحترام ، کارشناسان معماری و عمران لطفا در خانه سازی ها این نکته فراموش نشود ، فاضلاب حمام را به لوله فاضلاب توالت وصل کنید تا مسیر آن کامل پاک شود به بوی آن هم کاری نداشته باشید چون چاره ای نیست اگر پنجره باشد تا حدودی مشکل حل می شود . موفق باشید.