فعالیت ۱۰ هزار شرکت دانش‌بنیان در کشور

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور گفت: امروز حدود ۱۰ هزار شرکت دانش‌بنیان در حوزه های مختلف در کشور فعالیت دارند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی پیش از ظهر امروز_ شنبه چهاردهم بهمن_ در حاشیه افتتاح سامانه نوین نانوحباب در تصفیه خانه آب شهر ساوه در جمع خبرنگاران با اشاره به جنبش نرم افزاری مورد تاکید رهبر انقلاب اظهار کرد: در طی ۲۰ سال گذشته تاکید مقام معظم رهبری به طور ویژه در بحث جنبش نرم افزاری بوده و اکنون نیاز است که اثر و نتیجه استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان و بهره‌گیری از علم و فناوری جوانان و متخصصان این کشور را بیش از بیش احساس شود.

وی افزود: پس از گذشت دو دهه حمایت ویژه‌ای از شرکت‌های دانش بنیان در کشور در حوزه‌های مختلف نظیر انرژی، سلامت، کشاورزی، غذا و … صورت گرفته و اقدامات بسیاری توسط دانش بنیان انجام شده است.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور اضافه کرد: هم اینک بیش از ۹۰ درصد داروها و ۴۰ درصد تجهیزات پزشکی کشور توسط شرکت‌های دانش بنیان تولید می‌شود.

دهقانی تصریح کرد: شر کت‌های دانش بنیان یک حرکت جدی را برای تحقق اقتصاد مقاومتی آغاز کرده‌اند و این طرح یک نمونه عملی برای تحقق اقتصاد دانش بنیان است که کاهش هزینه و افزایش بهره‌وری را به دنبال دارد.

وی ادامه داد: این سامانه با همکاری شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی، ستاد توسعه فناوری‌های نانو و شرکت‌های دانش بنیان در معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری افتتاح شد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور اضافه کرد: اجرای این طرح با هدف کیفی سازی آب شرب و دفع بو و طعم آب سد الغدیر انجام شده است.

دهقانی تاکید کرد: این طرح بزرگترین طرح ازنی است که در سطح جهان و توسط شرکت‌های دانش بنیان و به دست جوانان فناور کشور اجرا شده است.

وی اظهار کرد: افزایش بهره‌وری به میزان دو الی سه برابر، کاهش مصرف انرژی و در نتیجه کاهش بو در آب، از دستاوردهای اجرای این طرح است.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور گفت: امید می‌رود با همت شرکت آب و فاضلاب کشور و شرکت‌های دانش بنیان، این فناوری در نقاط مختلف کشور مورد بهره برداری قرار گیرد.

دهقانی با اشاره به اینکه همه مردم ساوه هم اکنون از کیفیت آب شرب رضایت دارند آن را نشانه استفاده از دانش متخصصان این کشور عنوان کرد.

کد خبر 725219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.