قزوین برای حل بحران گوشت به مدیرانی توانمند نیاز دارد

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: قزوین می‌توان بحران گوشت کشور را تا حد زیادی حل کند، اما به مدیرانی توانمند نیاز دارد تا از ظرفیت کشاورزی و دامی استان استفاده کنند و تولید را بالا ببرند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، مجتبی نوروزی بعدازظهر امروز -شنبه چهاردهم بهمن‌- در پایان بازدید از مجتمع بزرگ گوشت زیاران واقع در شهرستان آبیک و دیدار با مدیران این مجتمع اظهار کرد: در حوزه اقتصادی و امنیت غذایی باید زیاد کار کنیم زیرا جنگ آینده جنگ غذاست و دشمن می‌خواهد امنیت غذایی ما را تهدید کند و باید مراقب باشیم آسیب نبینیم.

وی افزود: دشت قزوین منطقه‌ای منحصربه‌فرد با جغرافیای بی‌نظیر با راه‌های مواصلاتی شاخص و آب و خاک غنی است که نزدیکی به پایتخت و قطب تولید مرغ و تخم مرغ کشور و استقرار بزرگ‌ترین جوجه‌کشی خاور میانه در این استان ویژگی خاصی به آن داده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: قزوین می‌توان بحران گوشت کشور را تا حد زیادی حل کند، ولی به مدیرانی توانمند نیاز دارد تا از ظرفیت کشاورزی و دامی استان استفاده کنند و تولید را بالا ببرند. قزوین قطب تولید دام و طیور کشور است و در گذشته نیز کارهای خوبی شده و کمک می‌کنیم مجتمع گوشت زیاران فعال‌تر شود.

نوروزی با بیان اینکه مجموعه زیاران ظرفیت خوبی دارد، ادامه داد: البته این مجموعه باید به روز شود و آماده همکاری و کمک مؤثر هستیم تا مشکلات زیاران حل شود و بتواند بخشی از امنیت غذایی کشور را تأمین کند.

وی با تاکید بر اینکه این مجموعه در گذشته هدفمند ایجاد شده است و اگر درست اداره و تقویت شود مشکلات اشتغال و تولید را حل می‌کند، تصریح کرد: مهم‌ترین سرفصل کار ما تأمین امنیت غذایی است تا غذای سالم در اختیار مردم قرار گیرد و از همین‌رو با همه توان در حوزه امنیت غذایی پیگیر امور خواهیم بود.

کد خبر 725204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.