۴۲ سانتی‌متر برف در گلستان بارید

مدیرکل هواشناسی گلستان گفت: هم‌زمان با اوج فعالیت سامانه بارشی از روز گذشته تاکنون ۴۲ سانتی‌متر برف در ارتفاعات دازنو کردکوی به زمین نشست و بیشترین میزان بارندگی هم با ۳۶.۱ میلی‌متر مربوط به حاجی‌آباد کوهپایه این شهرستان است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گلستان و به نقل از روابط عمومی اداره کل هواشناسی این استان، امان‌محمد کمالی اظهار کرد: پیرو هشدار نارنجی هواشناسی بارش‌های خوبی از روز گذشته در بیشتر نواحی استان گلستان بارید که بیشترین آن بعد از حاجی‌آباد کوهپایه در نقاطی مانند توسکاچال و ساسنگ مینودشت با ۳۴ و ۳۳ میلی‌متر گزارش شد و میزان بارندگی در گرگان به عنوان مرکز استان هم به ۱۶ میلی‌متر رسید.

وی افزود: بارندگی‌ها در خیلی از مناطق کوهستانی گلستان همراه با بارش برف بود و بیشترین ارتفاع برف به ترتیب مربوط به درازنو و حاجی‌آباد کردکوی با ۴۲ و ۴۰ سانتی‌متر و همچنین قلعه قافه بالا مینودشت با ۳۱ سانتی‌متر و افراتخته پایین علی‌آبادکتول با ۳۰ سانتی‌متر است.

مدیرکل هواشناسی گلستان گفت: سامانه بارشی بعدازظهر امروز از نوار شرقی استان خارج می‌شود و سامانه بارشی دیگری از روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه گلستان را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد.

کمالی بیان کرد: بر اساس آمار ایستگاه‌های سینوپتیک هواشناسی از ابتدای سال زراعی جاری تا به امروز به طور میانگین ۲۶۵.۹ میلی‌متر در استان گلستان باران بارید که در مقایسه با سال گذشته ۸۸ درصد و در مقایسه با بلندمدت ۳۰ ساله ۲۳ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

کد خبر 725170

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.