کاهش ۶۰درصدی مصرف مازوت در مازندران

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: با پیگیری‌هایی که با سازمان محیط زیست در سطح کشور و استان انجام شد، سوخت مازوت در نیروگاه نکا از اواخر آذر سال‌جاری شروع شد و نسبت به مشابه سال گذشته حدود ۶۰ درصد کاهش مصرف مازوت در نیروگاه شهید سلیمی نکا ثبت شده است.

عطاالله کاویان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مازندران با اشاره به وجود مازوت و تهدید آن در مازندران اظهار کرد: در این استان در ایام سرد مازوت در حال استفاده است که ناترازی انرژی را در مازندران داریم.

وی با بیان اینکه این ناترازی در کل کشور وجود دارد و بر کسی پوشیده نیست، افزود: در مازندران با توجه به نیروگاه‌های بخاری در سطح کشور سوخت مازوت در آنها لازم‌الاجراست.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست مازندران با اعلام اینکه نیروگاه شهید سلیمی نکا در ایام سرد سال به دلیل ناترازی به انرژی گاز به سمت سوخت مازوت می‌رود، گفت: در سال‌جاری خوشبختانه طی پیگیری‌هایی که با سازمان محیط زیست در سطح کشور و سطح استان انجام شد، سوخت مازوت در این نیروگاه از اواخر آذر سال‌جاری شروع شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر طی ۹ ماه گذشته شده در سال‌جاری نسبت به مشابه سال گذشته حدود ۶۰ درصد کاهش مصرف مازوت در نیروگاه شهید سلیمی نکا داشتیم.

کاویان خاطرنشان کرد: براساس آمار دریافتی داده‌های پایش کیفی هوا از ایستگاه پایش برخط نکا طی دو ماه اخیر آلودگی‌های خاصی مبنی بر شرایط خاص اضطراری استان ملاحظه نشده است.

مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست مازندران از فعالیت چهار ایستگاه برخط پایش آلودگی هوا در چهار شهرستان این استان خبر داد و گفت: با توجه به بررسی‌های لازم و داده‌ها هوای مازندران همچنان به لحاظ کیفی مناسب است.

کد خبر 725160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.