آغاز به کار نخستین سمینار ملی اقامتگاه‌های بوم‌گردی کشور در اردبیل

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: نخستین سمینار ملی آموزشی ارتقای کیفی سرمایه‌گذاری و بهره‌برداری از اقامتگاه‌های بومگردی کشور امروز در اردبیل آغاز به کار کرد و تا فردا ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، حسن محمدی‌ادیب، صبح امروز_ شنبه چهاردهم بهمن_ در حاشیه بازدید برگزاری این سمینار آموزشی اظهار کرد: نخستین سمینار ملی آموزشی ارتقای کیفی سرمایه‌گذاری و بهره‌برداری اقامتگاه‌های بوم‌گردی کشور در محل سالن بصیرت دانشگاه محقق اردبیلی آغاز شد و تا فردا ادامه خواهد داشت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل تصریح کرد: با توجه به اهمیت اقامتگاه‌های بوم‌گردی در صنعت گردشگری و تأثیر آن در جوامع محلی و حفظ محیط زیست نخستین سمینار آموزشی حوزه بوم‌گردی‌های کشور به پیشنهاد اردبیل و با موافقت وزارت میراث‌فرهنگی با حضور میهمانان و کارشناسانی از سراسر کشور در اردبیل برگزار می‌شود.

حسن محمدی‌ادیب افزود: استان اردبیل با توجه به پتانسیل‌های ویژه‌ای که در حوزه جاذبه‌های طبیعی و زندگی بومی در دامنه‌های سبلان و در میان عشایر و روستاییان استان دارد از ظرفیت ویژه‌ای برای توسعه بوم‌گردی‌ها برخوردار است و برگزاری این سمینار در اردبیل می‌تواند به توسعه هرچه بیشتر این اقامتگاه‌ها منجر شود.

وی تاکید کرد: برگزاری این سمینار می‌تواند با افزایش آگاهی در بین سرمایه‌گذاران، بهره‌برداران و گردشگران به ارتقای کیفی اقامتگاه‌های بوم‌گردی و تعامل بیشتر آن با محیط زیست و جوامع محلی منجر شود که از اهداف این سمینار است.

مدیر کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل ادامه داد: مباحث ارائه شده در نوبت قبل از ظهر این سمینار با سرفصل‌های اقامتگاه‌های بوم‌گردی و توسعه تعاملات روستایی، معماری بومی و زمینه‌گرایی در طراحی و روند سرمایه‌گذاری و اخذ مجوزها و در نوبت بعدازظهر بازاریابی، تبلیغات و روش‌های کسب درآمد و منظومه‌های روستایی بنیاد مسکن خواهد بود.

کد خبر 725123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.