۴۵ هزار فرصت شغلی با اجرای طرح نهضت ملی مسکن در سیستان و بلوچستان

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: پیشتاز بودن این استان در اجرای طرح نهضت ملی مسکن زمینه‌ساز اشتغال بیش از ۴۵ هزار و ۸۵۰ نفر شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان، محمد کرمی، امروز _شنبه چهاردهم بهمن_ در سیزدهمین جلسه شورای مسکن استان سیستان و بلوچستان در سال‌جاری اظهار کرد: تکمیل و بهره‌برداری از واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در امیدآفرینی بین مردم و تحقق اهداف دولت سیزدهم یعنی اشتغال‌زایی نقش مستقیم ایفا می‌کند.

وی طرح نهضت ملی مسکن را یکی از اولویت‌های مهم استان برشمرد و گفت: هیچیک از دستگاه‌های اجرایی استان نباید در جهادی که برای توسعه ساخت مسکن آغاز شده است، کوتاهی کند.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: باید تا حدی مسکن بسازیم و به بازار عرضه کنیم که دیگر تقاضا نباشد، و با افزایش عرضه، شاهد کمتر شدن قیمت‌ها باشیم.

وی ادامه داد: امروز تلاش در راستای ساخت مسکن برای مردمی که محروم و نیازمند هستند، یک کار جهادی است.

کرمی پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن ملی را گامی مهم برای دسترسی مردم به خانه ارزان دانست و بر ضرورت شتاب در پیشبرد پروژه‌ها با رعایت حفظ کیفیت کار تاکید کرد.

عطاالله اکبری، دبیر شورای مسکن سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه با بیان اینکه ۲۶۱ هزار و ۶۵۲ نفر از شهروندان این استان برای خانه‌دار شدن در طرح نهضت ملی مسکن نام‌نویسی کردند، اظهار کرد: تاکنون از مجموع نام‌نویسی کنندگان صلاحیت ۴۹ هزار و ۹۰۴ نفر برای انجام فرآیند اداری ساخت خانه در قالب نهضت ملی مسکن تأیید شده است.

وی با بیان اینکه ساختمان، یک صنعت پیشران محسوب می‌شود، گفت: در مجموع بیش از ۴۳ هزار و ۵۱۵ طرح نهضت ملی مسکن در سیستان و بلوچستان با متوسط پیشرفت فیزیکی ۴۷ درصد در حال ساخت است که زمینه اشتغال ۴۵ هزار و ۸۵۰ نفر را فراهم کرده است.

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان افزود: برنامه ابلاغی طرح نهضت ملی مسکن به استان، حدود ۱۴۲ هزار واحد مسکونی است که تاکنون از مجموع پروانه‌های صادر شده برای بیش از ۴۳ هزار واحد ۴۰ هزار و ۷۸۵ واحد در مرحله فونداسیون، ۲۶ هزار و ۱۱۴ وحد در اسکلت و سقف ،۱۹ هزار و۹۱۴ واحد در مرحله سفت کاری و ۱۷ هزار و ۱۳۷ واحد در مرحله نازک‌کاری قرار دارد.

دبیر شورای مسکن سیستان و بلوچستان تاکید کرد: عزم جدی استان بر تسریع در روند اجرای آماده سازی اراضی و تحویل واحدهای نهضت ملی مسکن به مردم استان است.

وی گفت: طرح نهضت ملی مسکن به عنوان بزرگ‌ترین، فراگیرترین و امیدآفرین‌ترین پروژه دولت، به صورت مستقیم بر رشد تولید و اشتغال، مهار تورم و رضایتمندی مردم اثر می‌گذارد.

اکبری با بیان اینکه هزینه‌های پروانه ساخت، اداری و نظام مهندسی این پروژه مهم ملی در استان با تخفیف اعمال شده است، بیان کرد: تلاش داریم در کنار حفظ کیفیت و رعایت مقررات ملی ساختمان در هزینه‌ها صرفه‌جویی شود.

وی خاطرنشان کرد: خط قرمز ما برای ساخت واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن رعایت مباحث فنی، مقررات ملی ساختمان است.

کد خبر 725121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.