تعرفه عوارض و بهای خدمات ۱۴۰۳ شهرداری کرج تصویب شد

سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج گفت: به اتفاق آرا، تعرفه عوارض و بهای خدمات ۱۴۰۳ شهرداری کرج به تصویب رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از البرز، عمار ایزدیار صبح امروز _شنبه چهاردهم بهمن_ در یکصد و پنجاه و چهارمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به بررسی لایحه شهرداری در خصوص تعرفه پیشنهادی عوارض و بهای خدمات سال ۱۴۰۳ شهرداری کرج، اظهار کرد: در اجرای ماده ۲ قانون درآمد پایدار و هزینه شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و دستور العمل اجرایی ابلاغی وزیر کشور، دفترچه تعرفه عوارض و بهای خدمات و ارزش افزوده و درآمدی شهرداری کرج (مرکز، مناطق و سازمان‌ها) به شورا ارسال شد.

وی افزود: در یکصد و پنجاه و هشتمین کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر کرج، لایحه عوارض خدمات مطرح و اصلاحات انجام شد و به تصویب رسید.

سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به لایحه شهرداری در خصوص تعرفه پیشنهادی عوارض و بهای خدمات سال ۱۴۰۳ شهرداری کرج به همراه اصلاحات صورت گرفته، خاطرنشان کرد: در جلسه رسمی نیز پس از بحث و بررسی به شهرداری کرج اجازه داده شد تا از ابتدای سال ۱۴۰۳ برابر لایحه تعرفه پیشنهادی نسبت به اخذ عوارض و بهای خدمات و ارزش افزوده و درآمدی اقدام کند، تعرفه عوارض و بهای خدمات برای تمام موارد در شهرداری و سازمان‌های وابسته حدود ۴۴ درصد افزایش دارد.

ایزدیار اضافه کرد: ارزش معاملات موضوع ماده ۶۴ قانون مالیات‌های مستقیم با ضریب ۱۴ درصد بر اساس دستورالعمل اجرایی عناوین و بهای خدمات موضوع تبصره یک ماده ۲ قانون درآمدهای پایدار تعیین شده است.

وی گفت: برای آن دسته از متقاضیان پروانه ساختمانی که بر اساس نظریه کمیسیون ماده ۵ از سطح اشغال ۶۰ درصد به ۸۰ درصد اضافه خواهد شد، تعرفه‌ای بالاتر از عوارض صدور پروانه و کمتر از جریمه کمیسیون ماده صد مربوط به همان محدوده در نظر گرفته شده است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر کرج گفت: کلیات تعرفه پیشنهادی عوارض بهای خدمات و منابع درآمدی سال ۱۴۰۳ سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی با قید اینکه دوره‌های آموزشی، صنایع‌دستی، کشاورزی، صنایع‌دستی کامپیوتر ویژه زنان سرپرست خانوار، زنان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی از سهم پرداخت شهرداری تنها سهم مربی پرداخت شود که به اتفاق آرا موافقت شد.

ایزدیار افزود: کلیات تعرفه پیشنهادی عوارض بهای خدمات مراکز رفاهی، تفریحی و اقامتی با تبصره اینکه کارکنان زن سرپرست خانواده و تمام کارکنانی که دارای ۳ فرزند و بیشتر هستند از اماکن رفاهی و اقامتی نشتارود و مشهد یک‌بار در سال به صورت رایگان استفاده کنند نیز به تصویب اعضا رسید.

کد خبر 725118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.