بهینه‌سازی سیستم‌های حرارتی منطقه ۹ شهرداری اصفهان

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان گفت: در راستای بهینه‌سازی مصرف انرژی و کمک به کاهش آلایندگی هوا، منطقه ۹ اصفهان موفق به دریافت گواهینامه استاندارد ۱۶۰۰۱ شد.

سیدسلمان قاضی‌عسگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها در خصوص کنترل و کاهش آلودگی هوا اظهار کرد: بر اساس قانون هوای پاک برای کاهش آلودگی هوا در کلان‌شهرها، تمام دستگاه‌های دولتی موظف به اخذ معاینه فنی موتورخانه‌ها هستند و باید بر اساس استاندارد ملی ۱۶۰۰۱ اقدام کنند.

وی افزود: در راستای بهینه‌سازی مصرف انرژی، کمک به کاهش آلایندگی‌ها و افزایش ضریب ایمنی، سیستم‌های حرارتی منطقه با هزینه‌ای بالغ بر یک میلیارد ریال بهینه‌سازی شد.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان ادامه داد: با پیگیری واحد بهینه‌سازی، نگهداری و تعمیرات تأسیسات شهری منطقه، با اجرای این پروژه در راستای بهینه‌سازی مصرف و کاهش آلایندگی، منطقه ۹ شهرداری اصفهان موفق به دریافت گواهینامه استاندارد ۱۶۰۰۱ شد.

قاضی‌عسگر گفت: هدف اصلی از تدوین این استاندارد، کمک به سازمان‌ها است تا بتوانند با ایجاد سیستم‌ها و فرآیندهای مورد نیاز، نسبت به بهبود کارایی مصرف انرژی و کاهش آلودگی زیست محیطی اقدام ورزند.

وی خاطر نشان کرد: در این طرح با اصلاح دیگ‌های حرارتی، عایق بندی شبکه‌های انتقال حرارت، تعمیرات و تعویض رادیاتورهای گرماده، راندمان تولید افزایش و با نصب زمان‌سنج‌های حرارتی، دمای ساختمان‌های اداری و مصرف طبق دستورالعمل شرکت ملی گاز ایران صورت گرفت.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان تصریح کرد: با تلاش واحد بهینه‌سازی، نگهداری و تعمیرات تأسیسات شهری منطقه، در پروژه دیگر به منظور بهینه‌سازی و کاهش مصرف برق، لوکس نوری فرهنگسرای موعود با هزینه‌ای بالغ بر ۶۰۰ میلیون ریال اصلاح شد.

کد خبر 725103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.