ایران - ژاپن؛ نوبت انتقام از سامورایی‌هاست

تیم ملی ایران در دیداری که حکم مرگ و زندگی دارد و متضمن صعود به مرحله نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیاست، به مصاف تیم ژاپن می‌رود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در چارچوب رقابت‌های مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا، امروز _شنبه چهاردهم بهمن_ از ساعت ۱۵ تیم‌های ایران و ژاپن در ورزشگاه اجوکیشن سیتی شهر الریان به مصاف یکدیگر می‌روند.

مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳

دیدار تیم‌های ایران و ژاپن

زمان: شنبه، چهاردهم بهمن، ساعت ۱۵

داور: ما نینگ (چین)

ورزشگاه: اجوکیشن سیتی (الریان، قطر)

پخش زنده: شبکه سه

نوبت انتقام از سامورایی فرارسیده است

پنج سال پس از کابوس نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا برابر ژاپن، دوباره همان حریف پرستاره این بار در مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا رو در روی تیم ملی ایران قرار خواهد گرفت. تیم ملی ایران پس از عبور دراماتیک از سوریه در مرحله قبل، این بار شاید قدرتمندترین تیم تورنمنت را پیش روی خود دارد، اما این بار می‌خواهد آن شکست تلخ دوره قبل برابر ژاپن را جبران کند و به جمع چهار تیم نهایی جام ملت‌های ۲۰۲۳ راه پیدا کند.

ایران در حالی به مرحله یک‌چهارم نهایی رسیده است که برخلاف دوره قبل آن صلابت و بی‌نقصی را ندارد و تقریباً در همه دیدارهای تیم ملی در دقایقی عملکرد تیم ملی ضعیف بوده است که گاهی باعث ضربه خوردن تیم نیز شده است. با این حال دیدار با ژاپن می‌تواند تفاوت را نسبت به دوره قبلی رقم بزند، اگر ایران بتواند از سد ژاپن عبور کند دیگر کسی عملکرد ضعیف تیم ملی تا این مقطع از رقابت‌ها را به یاد نمی‌آورد و شاگردان امیر قلعه‌نویی گام بلندی برای فینالیست شدن و شاید قهرمانی بر می‌دارند. همان‌طور که پس از شکست ایران برابر ژاپن در دوره قبل هم کسی عملکرد بی‌نقص ایران تا نیمه نهایی را به‌خاطر نیاورد.

ژاپن و وضعیتی شبیه ایران

اوضاع برای ژاپن نیز تقریباً مثل ایران است. شاگردان موریاسو پس از عملکرد خاطره‌انگیز در جام جهانی ۲۰۲۲، پا به مسابقات جام ملت‌های آسیا گذاشته‌اند، اما این تیم آنطور که از آن انتظار می‌رفت درخشان ظاهر نشد، سامورایی‌ها در مرحله گروهی از عراق شکست خوردند و برابر تیم‌هایی مثل ویتنام و اندونزی هرچند بردند، اما نتوانستند دروازه خود را بسته نگه دارند. ژاپن البته برد مقتدرانه و بی دردسری در یک هشتم نهایی برابر بحرین کسب کرد و با انرژی بیشتر نسبت به ایرانی که یک بازی ۱۲۰ دقیقه‌ای با یک اخراجی برابر سوریه پشت سر گذاشت به استقبال دیدار امروز می‌آید.

مصدومان پرتعداد روی دست قلعه‌نویی

چالش عجیب تیم ملی ایران در این دوره از مسابقات مصدومیت‌های سنگین مدافعان تیم ملی است. از مصدومیت شجاع خلیل‌زاده در دیدار نخست تا پارگی رباط صلیبی صادق محرمی و مصدومیت مجید حسینی که موجب شد ادامه مسابقات را از دست بدهند، بدشانسی‌های امیر قلعه‌نویی در این دوره از مسابقات به‌شمار می‌رود. البته با پایان یافتن محرومیت کنعانی‌زادگان او می‌تواند در کنار شجاع خلیل‌زاده زوج خط دفاعی تیم ملی را تشکیل دهد تا بر خلاف دیدار قبل، مرکز دفاع به نقطه ضعف تیم ملی تبدیل نشود.

مهدی طارمی، مهاجم تیم ملی ایران به دلیل اخراج در بازی قبل مهم‌ترین غایب مرحله یک‌چهارم نهایی است. او مانند دیدار دوره قبل ایران و ژاپن دوباره از این بازی محروم شده است.

ترکیب احتمالی ایران برابر ژاپن

ایران: علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل‌زاده، محمدحسین کنعانی‌زادگان، رامین رضائیان، احسان حاجی‌صفی، امید ابراهیمی، سعید عزت‌اللهی، سامان قدوس، علی قلی‌زاده، مهدی قایدی و سردار آزمون

ژاپن: زیون سوزوکی، یوکیناری سوگاوارا، کو ایتاکورا، تاکهیرو تومیاسو، هیروکی ایتو، جونیا ایتو، تاکومی مینامینو، واتارو اندو، هیدماسا موریتا، تاکفوسا کوبو و آیاسه یوئدا

کد خبر 725036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.