اردن و کره‌جنوبی در جمع چهار تیم برتر قاره‌کهن

تیم‌های ملی فوتبال اردن و کره‌جنوبی به نیمه‌نهایی جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا راه یافتند و در این مرحله با همدیگر رقابت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، امروز _جمعه سیزدهم بهمن_ بازی‌های مرحله یک‌چهارم نهایی رقابت‌های جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا با انجام دو بازی در سمت راست جدول پیگیری شد و تیم‌های ملی فوتبال اردن و کره‌جنوبی به‌ترتیب با از پیش‌رو برداشتن تاجیکستان و استرالیا که یکی از مدعیان کسب مقام قهرمانی هم بود مجوز حضور در مرحله نیمه‌نهایی و جمع چهار تیم پایانی را به‌دست آوردند.

تاجیکستان صفر - اردن ۱

در نخستین بازی مرحله یک‌چهارم نهایی مسابقات جام ملت‌های آسیا، تیم‌های ملی فوتبال تاجیکستان و اردن از ساعت ۱۵:۰۰ در ورزشگاه احمد بن‌علی شهر الریان و با قضاوت مینگ فو بایکدیگر دیدار کردند و اردن با نتیجه یک بر صفر پیروز شد و به‌عنوان یک‌تیم شگفتی‌ساز به مرحله نیمه‌نهایی صعود کرد.

اردن و کره‌جنوبی در جمع چهار تیم برتر قاره‌کهن

شاگردان پتر سگرت که در اولین حضور خود در جام ملت‌ها به یک تیم شگفتی‌ساز تبدیل شده و به جمع هشت تیم برتر قاره صعود کردند، در این مسابقه هم با وجود هواداران اعراب کشورهای مختلف آسیایی از اردن و در اختیار این تیم قرار داشتن جو سکوها، بازی پایاپایی انجام دادند اما در نهایت با نتیجه یک بر صفر شکست خوردند.

تک گل این بازی در دقیقه در ششم و پس از برخورد ضربه سر عبدالله نصیب به بدن وحدت هنانوف به ثمر رسید. هرچند این گل به نام مدافع پرسپولیسی تاجیکستان ثبت شد. با این نتیجه اردن برای اولین بار به نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا رسید.

استرالیا ۱ - کره‌جنوبی ۲

تیم‌های ملی فوتبال استرالیا و کره‌جنوبی امشب _جمعه سیزدهم بهمن_ در چارچوب یکی از مهم‌ترین و حساس‌ترین بازی‌های مرحله یک‌چهارم نهایی رقابت‌های جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا از ساعت ۱۹:۰۰ در ورزشگاه الجنوب شهر الوکره و با قضاوت احمد الکاف بایکدیگر جدال کردند.

دقیقه ۴۳ بازی پاس اشتباه هوانگ این بئوم باعث شد تا استرالیا در یک سوم دقاعی کره صاحب توپ شود. سپس پاس به اتکینسون ارسال شد و او توپ را روی دروازه فرستاد تا کریگ گودوین با یک ضربه دقیق دروازه را باز کند. در شرایطی که کره‌جنوبی در آستانه حذف قطعی از جام بود دقیقه ۵+۹۰ سون هیونگ‌مین یک تنه به دفاع حریف زد و توانست پنالتی بگیرد. هی‌چان هوانگ پشت توپ ایستاد و با یک ضربه دقیق دروازه استرالیا را گشود.

اردن و کره‌جنوبی در جمع چهار تیم برتر قاره‌کهن

بازی به وقت‌های اضافه اول و دوم رفت و سون هیونگ‌مین در دقیقه ۱۰۴ بازی، پشت ضربه ایستگاهی کره‌جنوبی ایستاد و با یک ضربه استثنایی مت رایان را مغلوب خود کرد تا ببرهای آسیایی به دومین گل رسیده و کامبک خود را مقابل کانگروها تکمیل کنند و در نهایت ۱۲۰ دقیقه را با پیروزی به پایان رساند تا حریف اردن در نیمه‌نهایی شود.

کد خبر 725012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.