شهرستان سیب و سوران قطب تولید گوشت مرغ در سیستان و بلوچستان می‌شود

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سیب و سوران گفت: تعداد ۱۸ واحد مرغداری جدید به ظرفیت یک میلیون و ۳۰۰ هزار قطعه در حال ساخت است که به سرعت در حال تکمیل شدن بوده و با تکمیل و راه‌اندازی این واحدها سیب و سوران به هاب تولید مرغ در جنوب استان تبدیل خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی، محمد حنیف سپاهی اظهار کرد: تا قبل از آغاز به کار دولت سیزدهم، تعداد مرغداری‌های این شهرستان ۱۲ واحد به ظرفیت ۲۴۰ هزار قطعه بود اما با شروع دولت سیزدهم با رفع موانع و همت بخش خصوصی، تعداد ۲۲ واحد مرغداری جدید به ظرفیت ۴۹۰ هزار قطعه احداث و وارد مدار تولید شدند.

وی ادامه داد: تعداد ۱۸ واحد مرغداری جدید به ظرفیت یک میلیون و ۳۰۰ هزار قطعه در حال ساخت است که با سرعت در حال تکمیل شدن هستند.

مدیر جهاد کشاورزی سیب و سوران تصریح کرد: با تکمیل و راه‌اندازی این واحدها سیب و سوران به هاب تولید مرغ در جنوب استان سیستان و بلوچستان تبدیل خواهد شد.

وی گفت: در راستای تکمیل زنجیره تولید مرغ، صنایع تبدیلی و تکمیلی وابسته از جمله کشتارگاه صنعتی طیور، کارخانه خوراک طیور و کارخانه تولید جوجه یک روزه در دست احداث هستند.

سپاهی خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی واحدهای جدید مرغداری، سیب سوران در تولید گوشت مرغ خودکفا شده و مازاد تولید مرغ را به سایر شهرستان‌های استان صادر می‌کند.

کد خبر 725004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.