باید بستر را برای حضور فعال بخش خصوصی فراهم کنیم

امام جمعه کرمان گفت: راه حل مبارزه با گرانی و رفع مشکلات معیشتی اقتصادی این است که باید بستر را برای بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری به صورت جدی فراهم کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، حجت‌الاسلام حسن علیدادی سلیمانی، امروز_جمعه سیزدهم بهمن_ در خطبه‌های نماز جمعه شهر کرمان با گرامیداشت روز نیروی هوایی به ارتش جمهوری اسلامی به عنوان پیشقراولان ارتش در پیوستن به انقلاب و نهضت امام و جریان انقلاب مردم، اظهار کرد: ارتش جمهوری اسلامی از نوزدهم بهمن ۱۳۵۷ تاکنون در عهد و پیمانی که با امام بسته، لحظه‌ای قصور به خرج نداده است و همیشه در مسیر انقلاب، راه امام و انقلاب و همراه با مردم، شهدای عزیز و ارزشمندی تقدیم نظام اسلامی و ارزش‌های دینی کرده است.

وی همچنین با اشاره به سالروز تأسیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به منظور مرجع رسیدگی به اختلافات بین مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان و تشکر از خدمات ارزنده آن افزود: پیشرفت‌های تعجب برانگیز و خیره کننده جمهوری اسلامی در عرصه فناوری فضایی و پرتاب ماهواره‌های متعدد به فضا توسط جوانان و متخصصان متعهد کشور موجب شده است، امروز جمهوری اسلامی با افتخار از کشورهای دارای فناوری فضایی باشد و دشمنان ما به شدت از این پیشرفت‌های بزرگ عصبانی شوند.

امام جمعه کرمان در ادامه با تبریک به مناسبت مبعث نبی مکرم اسلام، به تشریح فلسفه بعثت پرداخت و با بیان اینکه محور اصلی فلسفه بعثت همه انبیا الهی در دو محور دعوت به خدا و رساندن انسان به تکامل خلاصه شده است، تصریح کرد: مأموریت عمده انبیا بت‌شکنی مطلق و شکستن بت‌های بیرون که در مقابل توحید و خدا قرار گرفتند و شکستن بت‌های درون انسان یعنی حذف رذیله‌های اخلاقی، حسادت‌ها، کینه‌ها، گناهان و معصیت‌ها در وجود آدم بوده است.

وی همچنین با اشاره به دیدار اخیر تولیدکنندگان کشور با رهبر، گفت: با توجه به فرمایشات و توصیه‌های رهبر، باید بستر را برای حضور فعال بخش خصوصی فراهم کنیم، اگر می‌خواهیم با گرانی مبارزه جدی شود و توده‌های مردم در بخش اقتصاد و معیشت دچار مشکل نباشند - که متأسفانه علیرغم حضور فعال همه مردم در راهپیمایی‌های دفاع از انقلاب و صندوق‌های رأی مشکلاتی وجود دارد - راه‌حل آن اقتصادی است و باید بستر را برای بخش خصوصی و سرمایه گذاری به صورت جدی فراهم کرد.

حجت‌الاسلام علیدادی سلیمانی در ادامه بر استفاده از ظرفیت‌های کشور در بخش نیروی انسانی و ذخایر و معادن تأکید کرد و ادامه داد: جا دارد از زحمات دولت برادر انقلابی و رئیس‌جمهور ایران تشکر کرد اما هنوز ظرفیت‌های فراوانی وجود دارد که باید فعال شود و دولت در حمایت و نظارت سنگ تمام بگذارد؛ نظارت را جدی و در صحنه‌های مختلف حمایت و پشتیبانی کند.

وی با اشاره به آغاز دهه مبارک فجر و سالروز ورود حضرت امام خمینی (ره) به کشور ایران اسلامی، گفت: خوب است در این دهه مبارک به خصوص برای نسل جدید مروری بر قبل از پیروزی انقلاب و بعد از آن داشته باشیم و به فراز و نشیب‌های تاریخی کشور قبل از انقلاب توجه کنیم و جریان چپاول ذخایر این کشور بوسیله بیگانگان، تحقیر مردم در دوران طاغوت و عقب‌ماندگی‌ها و پیشرفت نکردن‌ها در قبل از انقلاب مرور کنیم.

نماینده ولی فقیه در کرمان ادامه داد: در دهه فجر امام عظیم‌الشأن وارد کشور شد و در میدان عملیات فرماندهی را در دست گرفت و شرایط به گونه‌ای فراهم شد که امام (ره) قبل از آن با اطلاعیه‌ها و اعلامیه‌ها مردم را هدایت می‌کرد، خود وارد میدان شد و در یک دهه توانست آنچنان مدیریت کند که حکومت طاغوت را برای همیشه نابود کند و نورانیت و انقلابی در سایه اسلام را به وسیله ملت فداکار و شجاع به پیروزی برساند.

وی حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن و انتخابات پیش رو و رقم زدن سرنوشت کشور برای سال‌های بعدی را آزمایش و امتحان دانست و خطاب به نمازگزاران گفت: به کسانی رأی بدهید که انقلاب را برای خودشان نمی‌خواهند بلکه خودشان را برای انقلاب می‌خواهند و در خدمت امام (ره) و انقلاب هستند و می‌توانند کشور را به پیش ببرند و کسانی که برای خدمت و مردم وارد صحنه شده‌اند، هوا و هوس را کنار گذاشته‌اند و در شرایط سخت انقلاب و کشور می‌خواهند به مردم خدمت کنند.

حجت‌الاسلام علیدادی سلیمانی خاطرنشان کرد: خادمان مردم را انتخاب کنید، هر که درجه خدمتش بیشتر است لایق‌تر است. شورای نگهبان با دقت و وسواس کسانی را که حداقل قبولی داشته‌اند، تأیید می‌کند تا در عرصه انتخابات رقابت کنند اما انتخاب اینکه افراد این عرصه کدام بر دیگری ترجیح دارد و اصلح است با مردم است و مردم باید با دقت و وسواس، مشورت، مطالعه و تجربیات و شناخت خود نسبت به افراد بهترین‌ها را گزینش کنند.

کد خبر 724952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.