زیرساخت‌های لازم برای انجام‌ پروازها در فرودگاه بجنورد فراهم است

مدیر فرودگاه بجنورد گفت: این فرودگاه از تمامی زیرساخت‌های لازم برای برقراری پرواز برخوردار است و موضوع کاهش فعالیت شرکت‌های هواپیمایی، ارتباطی با عدم وجود بستر مناسب در این فرودگاه ندارد.

به‌گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی و به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی خراسان شمالی، محمدابراهیم قدمگاهی اظهار کرد: فرودگاه بجنورد نه‌تنها از تجهیزات کمک ناوبری لازم برای برقراری پروازها برخوردار است، بلکه تمام تدابیر امنیتی نیز برای برقراری هرچه مطلوب‌تر پروازها در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه هفته‌ای ۱۱ پرواز در سال ۱۴۰۰ از فرودگاه بجنورد انجام می‌شده است، افزود: شرکت‌های هواپیمایی به‌دلایل مختلف از جمله کمبود ناوگان فعالیت خود در فرودگاه بجنورد را کاهش دادند تا اینکه در حال حاضر با مشکل ناوگان ماهان شاهد برقراری دو پرواز در هفته هستیم.

مدیر فرودگاه بجنورد مطالبه‌گری در خصوص چرایی کاهش پروازها را حق مردم دانست و گفت: با توجه به اینکه این شهرستان فاقد راه‌آهن و آزادراه است، مردم نمی‌خواهند مشکل خاصی بابت برقراری پرواز داشته باشند، در همین راستا این مطالبه را طبیعی و به‌حق می‌دانیم، اما همشهریان باید توجه کنند که برقراری پرواز در بجنورد ارتباطی به مناسب نبودن بستر فرودگاه ندارد.

قدمگاهی گفت: در حال حاضر سه شرکت آسمان، کیش‌ایر، قشم ایر مطابق دستور ریاست سازمان هواپیمایی کشوری ۶ پرواز تکلیفی را به دلایل مشکل ناوگان انجام نمی‌دهند.

وی گفت: این فرودگاه مناسب هواپیماهای پهن‌پیکر نیست، اما هیچ‌گونه مشکلی برای نشست و برخاست هواپیماهای بدنه متوسط به پایین (4c) ندارد و از برقراری پروازهای جدید و خدمت‌رسانی هرچه بیشتر به مردم استقبال می‌کنیم، امید است پرواز به مقاصد کیش و عتبات عالیات با پیگیری انجام شود.

کد خبر 724927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.