انسداد راه ارتباطی ۵۰۵ روستای کردستان/ تردد در گردنه‌ها فقط با زنجیرچرخ امکان‌پذیر است

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان از انسداد راه ارتباطی ۵۰۵ روستای استان خبر داد و گفت: نیروهای راهداری در محورهای مواصلاتی استان در حال انجام عملیات برفروبی و نمک پاشی هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی راهداری، صلاح‌الدین محمدی اظهار کرد: براساس پایش دوربین‌های نظارت تصویری مرکز در حال حاضر در محورهای سنندج - همدان، مریوان - سقز، دیواندره - بیجار، دیواندره - سقز، بانه - سقز و سنندج - مریوان بارش برف و مه گرفتگی وجود دارد.

وی با تأکید بر اینکه جاده‌های استان در سطح گردنه‌ها و ارتفاعات به دلیل برودت هوا لغزنده است، افزود: تردد در محورهای یاد شده و گردنه‌ها فقط با زنجیر چرخ امکان‌پذیر است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان به هموطنان توصیه کرد: با توجه به شرایط جوی، بارش برف و کولاک شدید در محورهای مواصلاتی استان از هرگونه سفرهای غیرضروری به‌طور جدی بپرهیزند.

محمدی ادامه داد: هموطنان در صورت نیاز حیاتی به سفر، قبل از سفر از طریق برقراری تماس با سامانه ۱۴۱ از آخرین وضعیت راه‌های استان و کشور مطلع شوند و تجهیزات زمستانه با خود همراه داشته باشند.

وی از انسداد راه ارتباطی ۵۰۵ روستای استان خبر داد و افزود: نیروهای راهداری در محورهای مواصلاتی استان در حال انجام عملیات برف‌روبی و نمک‌پاشی هستند.

معاون راهداری استان کردستان اضافه کرد: از این تعداد راه روستایی مسدود شده ۱۰ روستا در سنندج، ۲۰ روستا در سقز، ۲۰۰ روستا در بیجار، ۱۰۰ روستا در دیواندره، ۲۰ روستا در کامیاران، ۵ روستا در مریوان، ۹۰ روستا در قروه و ۶۰ روستا در دهگلان قرار دارد.

کد خبر 724902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.