افزایش کمتر از ۳۰ درصدی بهای عوارض ساختمان در ۷۵ درصد نقاط شهر اصفهان

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان جزئیات موارد مطرح شده در جلسه این هفته کمیسیون تلفیق شورای اسلامی این کلان‌شهر را تشریح کرد.

سیدامیر سامع در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به موارد مطرح شده در جلسه این هفته کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: پیرو جلسات هفته گذشته در جلسه تلفیق این هفته، بخشی از بهای خدمات و عوارض پیشنهادی شهرداری و سازمان‌ها در سال آینده مشخص شد و آخرین موارد روز یکشنبه پانزدهم بهمن در جلسه علنی شورا مطرح می‌شود. تا آخرین مصوبات را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه شهرداری هرساله باید تا موعد مقرری درخواست تعیین بهای خدمات و عوارض خدماتی که ارائه می‌دهد و مبلغی که قصد دارد برای سال بعد از مردم دریافت کند را به شورای اسلامی شهر ارائه دهد، افزود: شورا این موارد را در کمیسیون‌های تخصصی بررسی می‌کند و پس از بحث، تبادل نظر و تصویب در جلسه تلفیق، برای تصویب نهایی وارد جلسه علنی می‌شود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه یکی از مواردی که در تعیین بهای خدمات اهمیت دارد، قیمت‌های تمام شده است، گفت: ارائه خدمات اتوبوس‌های شهری جزو وظایف شهرداری است و شهرداری برای تسهیل شرایط تردد شهروندان در شهر و توجه به مسائل زیست‌محیطی در این باره اعتبارات خوبی در نظر می‌گیرد.

سامع ادامه داد: با توجه به خدماتی همچون حقوق و دستمزد، هزینه تعمیرات، نگهداری و سوخت که برای بهره‌برداری از اتوبوس انجام می‌شود، آنالیز یک بلیت به‌صورت متوسط حدود ۹,۰۰۰ هزار تومان است، اما به دلیل اینکه تأمین خدمات عمومی مردم، توجه به محیط زیست و حمل‌ونقل پاک جزو وظایف شهرداری است، مدیریت شهری و شهرداری برای آن یارانه در نظر می‌گیرد تا خدمات بهتری به مردم ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه قیمت تمام شده بلیت اتوبوس به‌طور متوسط ۹,۰۰۰ تومان است، اما در حال حاضر متوسط قیمت آن ۲,۵۰۰ تومان است، تصریح کرد: با توجه به افزایش هزینه‌ها پیشنهاد شهرداری برای افزایش قیمت بلیت اتوبوس در سال جاری حدود ۳۵ تا ۴۰ درصد بود که پس از بررسی در شورا حداکثر افزایش قیمت بلیت اتوبوس ۳۰ درصد در نظر گرفته شد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه بهای خدمات تمام شده برای یک بلیت مترو به چند ده هزار تومان می‌رسد، خاطرنشان کرد: پیشنهاد شهرداری این بود که قیمت بلیت مترو که در حال حاضر ۳,۱۰۰ تومان است به ۵,۰۰۰ تومان افزایش پیدا کند، اما به‌دلیل اینکه شهروندان بتوانند از این خدمات استفاده کنند، برای این خدمات یارانه پرداخت می‌شود، در نتیجه قیمت بلیت مترو در سال آینده با کمتر از ۳۰ درصد افزایش به ۴,۰۰۰ تومان رسید.

سامع با بیان اینکه در رابطه با سایر موارد نیز همین‌گونه است و افزایش‌ها حداکثر در بعضی موارد خاص ۴۰ درصد است، گفت: در دستورالعمل بودجه سقفی بر اساس تورم در نظر گرفته و سعی شده است زیر این سقف حرکت کنیم و با پرداخت یارانه خدمات عمومی و مورد نیاز با قیمت ارزان‌تر در خدمت مردم قرار بگیرد و تنها در رابطه با خدمات خاص و خدماتی که گروه‌های خاص استفاده می‌کنند، همچون خدماتی که از بعضی سازمان‌ها و شرکت‌ها دریافت می‌شود، افزایش قیمت بیشتری وجود داشته است.

وی با بیان اینکه بخشی از موارد در جلسه یکشنبه هفته گذشته تصویب شد و تعدادی دیگر باقی‌مانده است، افزود: پرداخت عوارض و بهای خدمات مربوط به پارکینگ‌ها، تعیین قیمت پارک حاشیه‌ای در بعضی خیابان‌ها در راستای نظم‌بخشی بع آن‌ها با استفاده از فناوری‌های جدید، همچنین محدوده ترافیکی شهر در جلسه گذشته مطرح شد و یکشنبه هفته آینده بهای تمام خدمات شهرداری و سازمان‌ها مشخص، تصویب و منتشر می‌شود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به بهای عوارض ساختمان در سال آینده تصریح کرد: برای قسمت‌هایی از شهر که از خدمات کمتری برخوردار است یا رشد قیمت کمتری دارد، حدود ۲۵ درصد افزایش، مناطق متوسط شهر ۳۵ درصد و برای مناطقی که از لحاظ اقتصادی وضعیت مناسب‌تری دارد یا ساخت‌وساز در در ارتفاعات بیشتر انجام می‌شود و برخی افراد خدماتی را به‌صورت خاص دریافت می‌کنند تا ۴۵ درصد افزایش داشتیم، اما در ۷۵ درصد نقاط شهر افزایش کمتر از ۳۰ درصد بوده است.

کد خبر 724867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.