رکورد جوجه‌ریزی در شهرستان خاش از مرز ۳ میلیون قطعه گذشت

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خاش گفت: طی ۱۰ ماهه گذشته، در ۴۰ واحد صنعتی پرورش مرغ گوشتی بیش از ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از روابط‌عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان، مجتبی خاشی اظهار کرد: طی ۱۰ ماهه گذشته، در ۴۰ واحد صنعتی پرورش مرغ گوشتی بیش از ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی انجام شده و با این میزان جوجه‌ریزی، بیش از ۵۸۰۰ تن گوشت مرغ تولید و روانه بازار مصرف شد.

وی ادامه داد: از ابتدای دولت سیزدهم با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، احداث ۵۴ واحد صنعتی پرورش مرغ گوشتی جدید با ظرفیت یک میلیون و ۸۰ هزار قطعه و تولید سالیانه هشت هزار تن گوشت مرغ در سطح شهرستان خاش آغاز و تاکنون ۱۶ واحد به ظرفیت ۳۲۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی به مدار تولید پیوسته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خاش، پیشرفت فیزیکی واحدهای در دست اجرا را ۱۰ تا ۹۵ درصد اعلام کرد و افزود: تعداد ۵ مرغداری جدید با ظرفیت ۱۰۴ هزار قطعه در ایام دههٔ فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری از این مرغداری‌ها، ظرفیت جوجه‌ریزی در واحدهای صنعتی پرورش مرغ گوشتی شهرستان خاش به یک میلیون و ۲۵۰ هزار قطعه در هر دوره ارتقا خواهد یافت.

کد خبر 724833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.