لغو پروازهای داخلی آلمان با اعتصاب بزرگ کارمندان امنیتی

اعتصاب بزرگ کارمندان امنیتی فرودگاه‌های آلمان به لغو پروازهای برلین، هامبورگ و فرانکفورت در روز پنج‌شنبه منتهی شد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، فرودگاه‌های سراسر آلمان روز پنجشنبه یکم فوریه با اعتصاب کارمندان امنیتی دچار هرج‌ومرج شدند. اعتصاب‌کنندگان خواستار افزایش دستمزدها هستند. این هرج‌مرج به لغو تمام پروازها در فرودگاه‌های هامبورگ، برلین، براندنبورگ منجر شده است که بر فرودگاه‌های برمن، هانوفر، کلن، دوسلدورف، درسدن، ارفورت، فرانکفورت، لایپزیک و اشتوتگارت نیز تأثیر خواهد گذاشت. با این حال فرودگاه مونیخ تحت‌تأثیر این اعتصاب قرار ندارد، اما خطوط هوایی اتریش نسبت به تأخیرهای احتمالی در برنامه پروازهای خود در روز پنجشنبه هشدار داده است.

طبق قوانین اتحادیه اروپا، اگر پروازی لغو شود، شرکت هواپیمایی باید هزینه را به‌طور کامل به مسافران بازپرداخت کند یا پرواز را تغییر دهد، حتی اگر به معنای استفاده از یک شرکت هواپیمایی دیگر باشد. مسافران همچنین در صورت لزوم مستحق دریافت غرامت اضافی و هزینه‌های اقامت هستند.

لغو پروازهای داخلی آلمان با اعتصاب بزرگ کارمندان امنیتی

لغو پروازها در آلمان

دسترسی به منطقه مبدأ در این فرودگاه‌ها نیز وجود نخواهد داشت، زیرا پست‌های بازرسی امنیتی بسته خواهند شد، بنابراین مسافران نمی‌توانند بررسی‌های لازم برای پرواز قانونی را انجام دهند. این شرایط برای کسانی که با قطار به فرودگاه فرانکفورت سفر می‌کنند نیز صادق است. به این ترتیب پروازهای حداقل بین ساعت سه بامداد یکم فوریه تا سه بامداد دوم فوریه تحت تأثیر قرار گیرند.

لغو پروازهای داخلی آلمان با اعتصاب بزرگ کارمندان امنیتی

دلیل اعتصاب کارمندان فرودگاه‌های آلمان

اتحادیه فرودگاه‌های آلمان از طرف حدود ۲۵ هزار کارمند معترض با انجمن فدرال شرکت‌های امنیت هوانوردی (BDLS) مذاکره کرده است. معترضان خواهان افزایش ۲.۸ یورویی دستمزد در ساعت برای جبران تورم، همچنین افزایش پاداش و اضافه‌کاری هستند. علاوه بر این، کار نیروهای امنیتی هوانوردی باید از نظر مالی جذاب بماند تا کارگران ماهر مورد نیاز جذب و حفظ شوند، زیرا در حال حاضر کمبود کارمندان واجد شرایطی وجود دارد که مایل به کار انعطاف‌پذیر در فرودگاه‌ها طی شبانه‌روز، آخر هفته‌ها و تعطیلات رسمی هستند.

قابل‌توجه این‌که در سال جاری افزایش چهار درصدی دستمزد، معادل ۰.۵۵ تا ۰.۸۲ یورو در ساعت و تصمیم‌هایی برای افزایش سه درصدی دیگر در سال ۲۰۲۵ توسط کارفرماها ارائه شده است، با این حال معترضان این افزایش را در مقایسه با تورم ناکافی می‌دادند. بنابراین مذاکرات دسته‌جمعی از ششم تا هفتم فوریه از سر گرفته می‌شود.

لغو پروازهای داخلی آلمان با اعتصاب بزرگ کارمندان امنیتی

کد خبر 724791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.