اجرای طرح «پارکینگ بر اساس اقامت» در اسلواکی

مسئولان پایتخت اسلواکی برای کاهش تردد وسایل نقلیه در منطقه مرکزی شهر، طرح «پارکینگ بر اساس اقامت» را به راه انداختند تا فقط ساکنان بتوانند در مرکز شهر با وسایل شخصی خود تردد داشته باشند و شهروندان عادی باید از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، تابستان گذشته، شورای شهر براتیسلاوا، پایتخت اسلواکی، نرخ پارکینگ منطقه مرکزی شهر را افزایش داد تا از تردد خودروهای شخصی بکاهد.

ماهیت طرح بر این است که هر راننده‌ای وارد طرح منطقه مرکزی شهر می‌شود، دو یورو در ساعت در روزهای هفته و یک یورو در ساعت برای تعطیلات آخر هفته بپردازد. میزان هزینه به این دلیل گران است که به اندازه کافی، وسیله نقلیه عمومی برای جلوگیری از تردد خودروهای شخصی و ازدحام در خیابان‌ها در مناطق مرکزی در نظر گرفته شده است.

اجرای طرح «پارکینگ بر اساس اقامت» در اسلواکی

هر راننده‌ای که به عنوان ساکن در منطقه مرکزی ثبت نام نکرده باشد، بازدیدکننده در نظر گرفته می‌شود. یکی از انتقاداتی که به این طرح وارد شده است، تردد هزینه‌دار افراد شاغل در این منطقه است.

با این حال، به نظر نمی‌رسد شورای شهر براتیسلاوا تحت تأثیر شکایات و انتقادات قرار بگیرد زیرا در پاسخ به شاغلان این منطقه بحث استفاده از حمل‌ونقل عمومی را مطرح می‌کند. جایگزین دیگر، استفاده از امکانات پارک و سواری است که در نزدیکی مراکز اصلی حمل‌ونقل عمومی در حاشیه قرار دارد، جایی که رانندگان می‌توانند قبل از ادامه سفر با تراموا یا اتوبوس، اتومبیل خود را ترک کنند.

پیتر بوبلا، سخنگوی شورای شهر در پاسخ به نگرانی‌های بخش خصوصی پیشنهاد کرد که شرکت‌ها می‌توانند سهم مناسبی را برای تقبل هزینه‌های حمل‌ونقل عمومی کارمندانشان ارائه دهند. شورای شهر یادآور می‌شود که یکی از اهداف اصلی طرح جدید پارکینگ، بهبود در دسترس بودن فضاهای پارکینگ برای ساکنان محلی است. در براتیسلاوا میزان تخصیص پارکینگ‌ها بر اساس اصل اقامت است.

اجرای طرح «پارکینگ بر اساس اقامت» در اسلواکی

کد خبر 724781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.