تخفیف ١۵ درصدی زیربنای تجاری تا نیمه اسفند ادامه دارد

مدیرکل درآمدهای عمومی شهرداری مشهد گفت: طرح تخفیف ١۵ درصدی زیربنای تجاری تا هفدهم اسفند سال‌ جاری ادامه دارد و شهروندان متقاضی می‌توانند از آن استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌رضوی، محمدمجید محمدی‌مقدم امروز _پنجشنبه دوازدهم بهمن_ ضمن حضور در مرکز ١٣٧ و پاسخگویی به شهروندان اظهارکرد: همواره باید عملکرد و نقاط قوت و ضعف ما توسط مردم مورد سنجش قرار گیرد و تماس‌های مردمی موجب خواهد شد تا نقاط ضعف خود را بیش از پیش شناسایی کنیم و از طریق بتوانیم این کاستی را به حداقل برسانیم و موجب افزایش رضایت عمومی مردم و شهروندان کلان‌شهر مشهد شویم.

وی با اشاره به پرتکرارترین موضوعات تماس‌های مردمی افزود: تخفیف‌های ساختمانی از عمده‌ترین موضوعاتی بود که توسط مردم از طریق تماس با مرکز ١٣٧ مطرح شد، هرسال شهرداری به مناسبت دهه مبارک فجر تخفیف‌های مختلفی را اعلام می‌کرد، اما سال جاری بنابر سیاست شورای ششم و شهرداری مشهد، سیاست این تخفیف‌ها دچار تغییراتی شد.

مدیرکل درآمدهای عمومی شهرداری مشهد ادامه داد: در همین راستا از ابتدای دی سال جاری، بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر، برای نوسازی و عوارض مرتبط با کسب و پیشه تا بیست‌وسوم بهمن تخفیف ١٨ درصدی دارد، از بیست‌وچهارم بهمن تا هفدهم اسفند نیز این تخفیف معادل ١۶ درصد خواهد بود.

وی در خصوص قیمت‌گذاری‌های تجاری در مشهد تصریح کرد: بر اساس قانون درآمدهای پایدار، نگرش به موضوع عوارض از ابتدای سال به‌طور کلی تغییر پیدا کرد، بر اساس این قانون تمام عوارضی که تا قبل از ابلاغ قانون درآمدهای پیدا بود، غیراجرایی اعلام شد و ما مکلف شدیم تا پانزدهم بهمن بر اساس عناوین عوارض و یعنی خدماتی را که بر اساس دستورالعمل وزارت کشور ابلاغ شده بود، به تأیید شورا برسانیم که خوشبختانه تا آخر بهمن مصوبه مربوطه ابلاغ شد و لایحه مربوطه توسط شورا تصویب شده است و اکنون در حال طی مراحل قانونی جهت اجرا در فرمانداری است.

محمدی‌مقدم ادامه داد: در گذشته عوارض تغییر کاربری اعیان داشتیم که ۵٠ درصد ارزش سرقفلی از افراد اخذ می‌شد که بعد تبدیل به یک سوم ارزش سرقفلی شد، برابر دستورالعمل اعلامی از سوی وزارت کشور، دیگر نمی‌توانستیم از قیمتی به‌جز ارزش معاملاتی املاک محاسبات را انجام دهیم و به این ترتیب موضوع سرقفلی و کارشناسی مرتبط با آن حذف شد.

وی گفت: اکنون فرمول‌های تجاری ما با انجام امور کارشناسی حدود ١٢ درصد ارزش سرقفلی است، فرمول‌های محاسبه‌ای از ابتدای فروردین تا پایان سال یکسان خواهد بود و ما نمی‌توانیم آن را تغییر دهیم.

مدیرکل درآمدهای عمومی شهرداری مشهد در خصوص مشوق‌ها نیز اظهار کرد: برای تجاری‌ها مشوق‌های مختلفی دیده شد، در ابتدا مصوبه مشوق‌ها آبان به شهرداری ابلاغ شد و بر این اساس نسبت به قیمت ابتدای سال جاری، در مجموع حدود ۶٠ درصد کاهش قیمت در تجاری‌ها داشتیم.

وی بیان داشت: علاوه بر تخفیف‌های ١٨ درصدی که اعلام شده بود، تخفیف ١۵ درصدی زیربنای تجاری را نیز در این مدت داشتیم، به این معنی که مازاد بر تخفیف‌های ١٨ و ١۶ درصدی اعلام شده، افراد متقاضی می‌توانند از تخفیف ١۵ درصدی زیربنایی نیز استفاده کنند و این طرح نیز تا هفدهم اسفند قابل انجام است.

کد خبر 724736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.