دانش‌افزایی مجردان شهر اصفهان با ویژه‌برنامه «سلام به زندگی»

رئیس اداره امور اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان از دانش‌افزایی مجردان شهر اصفهان با ویژه‌برنامه «سلام به زندگی» خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسلانی اداره امور اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان، هادی سینایی با بیان اینکه برنامه پویش «سلام به زندگی» با عنوان از چهار ستون تا چهل ستون پیش از ازدواج ویژه مجردان شهر اصفهان به همت معاونت اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان در حال برگزاری است، اظهار کرد: پس از مصاحبه‌های متعدد با ذی‌نفعان کلیدی و متولیان موضوع ازدواج در اصفهان متوجه شدیم آموزش‌های پیش از ازدواج جزو مباحث مغفول مانده در امر ازدواج پایدار است، از همین‌رو با رایزنی گسترده با اساتید حوزه خانواده طی یک دوره شش ماهه توانستیم پویش «سلام به زندگی» را طراحی کنیم.

وی با بیان اینکه این دوره از نظر کیفی در سطح بسیار بالایی قرار دارد و به عبارت دیگر تا امروز در کشور، طراحی به این سبک وجود نداشته است، افزود: این مدل فرایندمحور و در قالب پویش به صورت هفت مرحله‌ای طراحی شده است که افراد واجد شرایط پس از ارسال عدد یک به سامانه پیامکی ۵۰۰۰۳۶۶۱۹۳۹۲ وارد کلوپ یا همان باشگاه مجردان می‌شوند و باید برای دانش‌افزایی هفت کاف آموزشی با سر فصل‌های علمی را بگذرانند که شامل کلوپ ، کنفرانس، کلاس، کارسوق، کارگاه، کافه و کلبه است.

رئیس اداره امور اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان ادامه داد: افراد واجد شرایط در دوره اول پس از ورود به باشگاه، کار آموزشی خود را با ورود به کنفرانس آغاز می‌کنند و در این مرحله، چهار هفته، شنبه‌ها با چهار ستون با عناوین از من تا خود، از جست‌وجو تا کشف، از رابطه تا اتصال و از شناخت تا فهم، توسط اساتید مطرح کشوری محمدرضا عابدی و راضیه ایزدی آشنا می‌شوند.

سینایی تصریح کرد: پس از آن یکشنبه‌ها و دوشنبه‌های هر هفته جهت تعمیق مفاهیم هر ستون که ۱۰ سرفصل است، وارد دوره کلاس می‌شوند و پس از چهار هفته با ۴۰ سرفصل آموزشی ویژه به‌طور کامل آشنا خواهند شد.

وی اضافه کرد: افراد شرکت کننده در طرح تا پایان چهار هفته، بیش از ۴۰ ساعت آموزشی را طی خواهند کرد و پس از آن بنا بر مشکلات و چالش‌های حل نشده خود در زمینه ازدواج وارد دوره‌های کارسوق ویژه مباحث حوزه فلسفه ازدواج، کارگاه مهارت‌های ارتباطی، کلامی و تعاملی و کلبه ترس از ازدواج و جدایی، کافه (تحلیل به‌روزترین کتاب‌ها، مقاله‌ها و فیلم‌های حوزه ازدواج و خانواده) می‌شوند.

رئیس اداره امور اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با بیان اینکه این میزان ساعت آموزشی در حوزه آموزش‌های پیش از ازدواج با سر فصل‌های علمی و کاربردی تا کنون تدوین نشده است، گفت: در این دوره‌ها ۳۰ نفر از دانشجویان مقطع دکتری روان‌شناسی از دانشکده علوم تربیتی دانشگاه اصفهان زیر نظر اساتید آموزش‌های لازم جهت بسط و گسترش دوره‌ها را می‌بینند تا ضمن ایجاد ارزش افزوده برای دوره بتوانیم از توانمندی‌های آن‌ها برای اداره کاف‌های هفت‌گانه استفاده کنیم، به صورت کلی شرکت‌کنندگان در این دوره تا پایان آن، حدود دو ماه همراه ما خواهند بود و ۸۰ ساعت مباحث آموزشی را فرامی‌گیرند.

سینایی اظهار کرد: از زمان ثبت‌نام تاکنون استقبال بسیار زیادی از طرح شده است و در حال حاضر با ظرفیت ۴۰۰ نفر در دوره اول جلسات در کتابخانه مرکزی آغاز شده و در حال برگزاری است، دوره دوم پویش نیز از سی‌ام دی آغاز شده است.

وی خاطرنشان کرد: هزینه این دوره با توجه به ساعات آموزشی بین ۲۰ تا ۳۵ میلیون تومان برای هر نفر در مراکز خصوصی برآورد شده که دفتر تخصصی خانواده سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان آن را تقبل کرده است.

رئیس اداره امور اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان ادامه داد: هدف، ارتقای دانش افراد جهت ورود به زندگی پایدار است و در کنار مباحث آموزشی، یک دوره ویژه با عنوان کارگروه جهت والدین افراد شرکت‌کننده در طرح نیز برگزار می‌شود.

کد خبر 724720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.