۱۸ هزار هکتار از باغ‌های چهارمحال و بختیاری در معرض خسارت گسترده

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: کاهش ۵۰ درصدی میزان بارندگی‌ها در سال زراعی جاری نسبت به میانگین بلندمدت در استان، همچنین وضعیت حادتر در شرق استان موجب شده است، باغ‌ها شهرستان‌های سامان و بن در معرض خسارت‌های گسترده قرار گیرند.

حسین برزگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: کاهش ۵۰ درصدی میزان بارندگی‌ها در سال زراعی جاری نسبت به میانگین بلندمدت در استان، همچنین وضعیت حادتر در شرق استان موجب شده باغ‌های شهرستان‌های سامان و بن در معرض خسارت‌های گسترده قرار گیرند.

وی افزود: در صورت تداوم کمبود بارندگی طی یک هفته آینده آبیاری سبک باغ‌ها به‌منظور جلوگیری از خشکیدگی درختان و سرشاخه‌ها در باغ‌ها ضروری است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: ۱۵ هزار نفر از این باغات بهره‌برداری می‌کنند و دارای ارزش اقتصادی بیش از ۳۸ هزار میلیارد تومان هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، چهارمحال و بختیاری ۲۴۸ هزار هکتار زمین کشاورزی شامل ۱۴۵ هزار هکتار زمین زراعی، ۴۱ هزار هکتار زمین باغی و ۶۲ هزار بهره‌بردار دارد که همه ساله با شروع بارندگی پاییزی در نیمه آبان و اوایل آذر، آبیاری باغ‌ها و زراعت قطع می‌شد.

کد خبر 724696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.