جشن تکلیف ۲۰۰۰ دانش‌آموز در تیران و کرون برگزار می‌شود

مدیر آموزش و پرورش تیران و کرون گفت: جشن تکلیف نزدیک به ۲۰۰۰ دانش‌آموز دختر و پسر این شهرستان در حال برگزاری است.

حسین صائبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در اصفهان با اشاره به برگزاری جشن تکلیف دانش‌آموزی اظهار کرد: این مراسم برای نزدیک به ۲۰۰۰ دانش‌آموز دختر و پسر تیران و کرون در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه بیش از هزار نفر از دانش‌آموزان دختر و بیش از ۶۵۰ دانش‌آموز پسر به سن تکلیف می‌رسند، افزود: جشن تکلیف متمرکز دانش آموزان دختر کلاس سوم بخش کرون در محل آستان مقدس امام‌زاده احمدرضا (ع) برگزار شد.

مدیر آموزش و پرورش تیران و کرون ادامه داد: این برنامه برای دانش‌آموزان پسر بخش کرون نیز برگزار خواهد شد و در بخش مرکزی نیز تا پایان بهمن برگزار خواهد شد.

صائبی توزیع بسته‌های فرهنگی، ارائه مشاوره و گفتمان دینی را از محورهای جشن تکلیف دانش‌آموزی دانست و خاطرنشان کرد: خانواده‌ها در تهیه چادر نماز دختران کلاس سوم همکاری داشتند و چادرها دارای طرح یکسان هستند.

وی با اشاره به اعتکاف دانش‌آموزی تاکید کرد: سال جاری مشارکت خوبی در سه مسجد به صورت متمرکز انجام شد و تعداد کل دانش‌آموزان معتکف این شهرستان به ۳۰۰ نفر رسید.

مدیر آموزش و پرورش تیران و کرون اضافه کرد: آئین اعتکاف دانش‌آموزی همراه با برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی بود که بر جذابیت حضور این قشر برای سال‌های آینده می‌افزاید.

صائبی با اشاره به برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری، قرآن و عترت دانش‌آموزی گفت: بیش از ۵۰ درصد دانش‌آموزان در این مسابقات شرکت کرده‌اند و برترین‌های آن‌ها به مرحله شهرستانی راه یافته‌اند.

وی اضافه کرد: ۱۲۰۰ نوجوان به مرحله شهرستانی مسابقات قرآن راه یافته‌اند و طی دو روز در رقابت با یکدیگر نزدیک به ۱۰۰ نفر از آن‌ها به مرحله استانی اعزام می‌شوند.

مدیر آموزش و پرورش تیران و کرون افزایش مشارکت در مسابقات مدارس را زمینه‌ساز رشد استعدادها دانست و گفت: فضای رقابتی موجود امکان شناسایی و رشد استعداد را فراهم می‌کند و بسیاری از دانش‌آموزان پس از این مسابقات در دیگر رقابت‌ها نیز شرکت کرده‌اند و برخی از آن‌ها به مراحل ملی راه یافته‌اند.

صائبی همکاری نهادهای فرهنگی را برای رونق فعالیت‌های فرهنگی و هنری مهم دانست و افزود: همین همکاری‌های مشترک زمینه‌ساز رشد و نبوغ نسل جدید خواهد شد و امکان پیشرفت افراد را فراهم می‌کند.

کد خبر 724656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.