سفیر عربستان: مشکل عمره به‌زودی حل می‌شود

سفیر عربستان درباره اعزام زائران ایرانی به عمره مفرده براساس توافق جدید بین مسوولان دو کشور اظهار کرد: تاخیری به خاطر مسایل فنی در اجرای عمره به وجود آمده که ان شاءالله به زودی حل و انجام خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، احمد وحیدی روز چهارشنبه در دیدار عبدالله بن سعود العنزی سفیر عربستان در تهران که در دفتر وزیر کشور برگزار شد، گفت: جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی دو کشور بسیار مهم و تعیین کننده در منطقه، جهان اسلام و عرصه بین المللی هستند.

وزیر کشور افزود: برخی به دنبال دخالت در روابط تهران – ریاض هستند و تلاش می کنند روابط دو کشور حسنه نباشد که نباید چنین اجازه‌ای به آنها داده شود.

وحیدی با اشاره به برخی پدیده‌های ضدامنیتی و تروریستی در منطقه، ادامه داد: برای مقابله با مشکلات امنیتی و مسایل تروریستی، همکاری و رایزنی بین مسئولان دو کشور ضروری است.

توسعه و امنیت ارتباط ناگسستنی دارند

رئیس شورای امنیت کشور، رابطه توسعه و امنیت را ناگسستنی برشمرد و اضافه کرد: هرگاه روابط سیاسی و امنیتی با تقویت و توسعه روابط اقتصادی همراه باشد، پایدار و اثرگذار خواهد بود.

وی در بخش دیگری از این دیدار به مساله فلسطین اشاره و تاکید کرد: فلسطین مهمترین مساله جهان اسلام و حتی مردم دنیا است و اکنون جنایت‌های بی شمار این رژیم در کشتار زنان، کودکان و مردم بی دفاع غزه، دل هر انسانی را به درد می‌آورد.

وحیدی با تاکید بر ضرورت تلاش همه کشورها برای توقف نسل کشی در غزه، خواستار یافتن راهی برای ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به ساکنان غزه شد.

وزیر کشور همچنین به توافق دو کشور برای اعزام حجاج ایرانی به حج عمره اشاره کرد و گفت: به نظر وقفه ای در این مسیر ایجاد شده و انتظار مردم ایران این است که هر چه سریعتر این مشکل حل و مقدمات سفر به سرزمین وحی فراهم شود.

آمریکا در پی بازسازی داعش در افغانستان است

وی به تلاش برخی دولت ها برای احیای مجدد داعش هم اشاره کرد و افزود: شواهد روشنی در اختیار داریم که آمریکایی ها به دنبال بازسازی داعش در افغانستان هستند و داعش هم تلاش می کند شبکه های خود را در این کشور و برخی کشورهای منطقه تقویت کند.

مشکل سفر عمره به‌زودی حل می‌شود

«عبدالله بن سعود العنزی» سفیر عربستان در تهران نیز در این دیدار، با تایید اظهارات وزیر کشور درباره مقابله با تروریسم، تقویت روابط دو کشور و امداد رسانی به مردم غزه گفت: روابط پادشاهی عربستان و جمهوری اسلامی ایران در مسیر طبیعی و درست خود قرار دارد. ایران کشور برادر، همسایه و مهم برای عربستان سعودی است.

وی با تاکید بر اینکه زمینه‌های متعددی برای همکاری بین وزارتخانه‌های داخله دو کشور وجود دارد، گفت: فعال‌سازی و بروز رسانی توافق‌نامه امنیتی بین دو کشور که ۲۰ سال پیش منعقد شده است، می تواند زمینه ای مناسب برای گسترش همکاری های دو جانبه ازجمله مبارزه با تروریسم، جرائم سازمان یافته و قاچاق مواد مخدر باشد.

سفیر عربستان سعودی در تهران یادآور شد که ما در جریان تلاش های مسئولان جمهوری اسلامی ایران از جمله وزارت کشور برای مقابله با گروه‌های تروریستی هستیم و معتقدیم که تعامل مسئولان کشورهای منطقه، برای مواجهه با پدیده تروریسم بسیار مهم و تاثیرگذار است.

وی درخصوص اعزام زائران ایرانی به عمره مفرده براساس توافق جدید بین مسوولان دو کشور اظهار کرد: تاخیری به خاطر مسایل فنی در اجرای عمره به وجود آمده که انشاالله بزودی حل و انجام خواهد شد.

منبع: ایرنا
کد خبر 724632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.