عضویت علاقمندان در کتابخانه‌های عمومی کردستان رایگان است

سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان گفت: به مناسبت بزرگداشت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و دهه فجر، از دوازدهم الی بیست‌ودوم بهمن، عضویت در کتابخانه‌های عمومی استان کردستان رایگان است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی کتابخانه‌های عمومی کردستان، معصومه حسنی‌خونسار امروز _چهارشنبه یازدهم بهمن_ در جلسه هماهنگی برگزاری برنامه‌های دهه فجر در کتابخانه‌ های عمومی اظهار کرد: در طرح عضویت رایگان علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی در مدت زمان تعیین شده می‌توانند با مراجعه حضوری به کتابخانه عمومی متبوع خود به عضویت رایگان این نهاد فرهنگی درآیند و به مدت یک سال از خدمات آن بهره‌مند شوند.

وی افزود: علاوه بر مراجعه حضوری، امکان عضویت به صورت غیرحضوری و از طریق سامانه «سامان» به آدرس اینترنتی www.samanpl.ir نیز امکان‌پذیر است و افراد می‌توانند از طریق این سایت کد عضویت رایگان دریافت کنند.

سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان ادامه داد: علاقه‌مندان پس از دریافت کد تخفیفی از ۱۲ الی ۲۲ بهمن آبان ماه سال جاری فرصت دارند با همراه داشتن کد تخفیفی و مدارک شناسایی برای تکمیل فرآیند عضویت به کتابخانه مورد نظر خود مراجعه کنند.

حسنی‌خونسار به طرح بخشودگی جرایم دیرکرد کتاب در کتابخانه‌های عمومی نیز اشاره کرد و گفت: در آستانه چهل و پنجمین سالروز «پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران» و ایام الله دهه فجر و در راستای ترویج و تفهیم ابعاد انقلاب اسلامی و زدودن غبار تحلیل‌های نادرست و مغرضانه از رویدادها، ویژه‌برنامه‌های فرهنگی و ترویجی در کتابخانه‌های عمومی برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: فضاسازی کتابخانه‌ها متناسب با ایام الله دهه فجر، برپایی مراسم جشن انقلاب اسلامی همراه با ندای الله اکبر و نورافشانی در کتابخانه‌های عمومی، تکریم خانواده‌های معزّز شهدا و برپایی غرفه در مسیر راهپیمایی روز ۲۲ بهمن برخی از این برنامه‌ها است.

وی گفت: جهاد تبیین و روشنگری برای حضور پرشور مردم در انتخابات، برگزاری ویژه‌برنامه‌های محافل ادبی و محافل قرآن و عترت در جهت اهمیت مقاومت و ظلم‌ستیزی و سیره رسول اکرم (ص) همزمان با عید مبعث و نشست‌های خاطره‌گویی توسط شکنجه‌شدگان در زندان‌های ساواک و تبیین وضعیت ایران در دوره رژیم پهلوی از دیگر برنامه‌ها است.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان خاطرنشان کرد: مسابقات سراسری قرآن در قالب «تفسیر سوره فجر» ویژه عموم شرکت‌کنندگان و «پویش حفظ جمعی هر ماه یک سوره» ویژه همکاران از طریق سامانه مسابقات الکترونیک کتابخوانی (سماک)، برنامه‌های مطالعاتی و کتابخوانی با محوریت کتاب‌های معرفی شده در پوسترهای «کتاب‌خوان ماه» بهمن و «این چند کتاب»، نشست‌های فرهنگی اعم از نقد و بررسی کتاب، کرسی‌های آزاداندیشی و مسائل روز مرتبط، از دیگر فعالیت‌های فرهنگی برنامه‌ریزی شده ویژه ایام الله دهه فجر در کردستان همزمان با سراسر کشور است.

حسنی‌خونسار خاطرنشان کرد: کتابخانه‌های عمومی همچنین در این ایام به برپایی ایستگاه نقاشی ویژه کودکان و خردسالان پرداخته و طی نشست‌هایی بزرگان ایرانی و انقلابی و دستاوردهای آنان را معرفی خواهند کرد.

کد خبر 724597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.