پرپتانسیل‌ترین مقاصد گردشگری جهان در سال ۲۰۲۴ + عکس

پرپتانسیل‌ ترین مقاصد گردشگری جهان در سال ۲۰۲۴ شامل السالوادور، اسلوونی، نامیبیا، رومانی و بوتسوانا می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، بسیاری از مکان‌ها در سراسر جهان، پتانسیل تبدیل شدن به بهترین مقاصد گردشگری را دارند، اما به دلایل مختلفی مانند نرخ بالای جرم و جنایت، تاکنون این شانس را نداشته‌اند که به هدف مورد نظر خود برسند. اگرچه هریک از شهرها و کشورها، جذابیت‌های منحصر به خود را دارند، اما تعدادی از آن‌ها بر اساس عوامل مختلفی همچون تعداد گردشگران، مکان‌های توریستی زیاد و کیفیت زندگی افراد انتخاب شده‌اند. در واقع یکی از لذت‌بخش‌ترین تجربیات زندگی برای هر فرد، سفر کردن است، زیرا فرصتی بی‌نظیر برای افراد فراهم می‌کند تا با فرهنگ‌های مختلف، جاذبه‌های طبیعی و تاریخی و سنت‌های متفاوت مردم دنیا آشنا شوند. در ادامه به معرفی کشورهایی که بر اساس نظرات مسافران، پتانسیل تبدیل شدن به مقاصد اصلی گردشگری دنیا را در سال ۲۰۲۴ دارند، می‌پردازیم.

السالوادور

السالوادور در سال‌های اخیر به دلیل خط ساحلی وسیع، آتشفشان‌های فراوان و فعالیت‌های سرگرم‌کننده زیاد که مناسب حال گردشگران با سلیقه‌های مختلف است، محبوبیت زیادی بین مسافران دارد. موج‌سواری در سطح جهانی، یکی از مواردی است که این کشور را در بین محبوب‌ترین مقاصد گردشگری جهان قرار می‌دهد. ویژگی‌های توپوگرافی کف اقیانوس، موجب ایجاد مکانی با موج‌های بلند می‌شود و آن را به بهترین نقطه برای علاقه‌مندان به موج‌سواری تبدیل می‌کند. این سرزمین با طبیعت بسیار سرسبز و غنی، هر گردشگری را به سمت خود جذب می‌کند، اما بهترین زمان برای سفر به آن فاصله بین ماه‌های نوامبر تا مارس است.

پرپتانسیل ترین مقاصد گردشگری جهان در سال ۲۰۲۴+ عکس

اسلوونی

مناظر زیبا، مردم محلی با رفتار دوستانه، غذاهای عالی و تفریحات مقرون‌به‌صرفه، این کشور را به یکی از محبوب‌ترین مقاصد توریستی دنیا تبدیل کرده است. دانستنی‌های زیادی در مورد اسلوونی وجود دارد، از جمله اینکه گردشگری در اسلوونی ارزان‌تر از سوئیس، اما به همان اندازه شگفت‌انگیز است. در این کشور غذاهای متنوعی برای امتحان کردن وجود دارد. مردم اسلوونی بسیار خون‌گرم، خوش‌برخورد و صمیمی هستند، قیمت‌ها در آن مناسب است و مسافران می‌توانند مناظر طبیعی زیادی از جمله پارک ملی Triglav و دریاچه Jasna را نظاره کنند. از بهترین مکان‌های دیدنی این کشور می‌توان به دریاچه یاسنا (Lake Jasna)، پارک ملی تریگلاو و قلعه پردجاما اشاره کرد.

پرپتانسیل ترین مقاصد گردشگری جهان در سال ۲۰۲۴+ عکس

رومانی

رومانی دارای چشم‌اندازهای متنوع، از کوه‌های پوشیده از برف گرفته تا سواحل شنی سیاه و چشمگیر است. در این سرزمین، غذاهای عالی و فعالیت‌های سرگرم‌کننده زیادی در طول سال برای مسافران وجود دارد، اما مناظر طبیعی خیره‌کننده آن، گردشگران را از نقاط دور و نزدیک به سوی خود جذب می‌کند و انتظار می‌رود در آینده تعداد گردشگران این سرزمین بیشتر شود. بعضی از بهترین ماجراجویی‌های رومانی شامل پیاده‌روی در دل کوهستان، سورتمه‌سواری با سگ، دوچرخه‌سواری، پیاده‌روی و عکاسی می‌شود، همچنین غذاهای رومانیایی، تنوع شگفت‌انگیزی دارد و فرقی نمی‌کند که افراد عاشق گوشت و یا گیاه‌خوار باشند، زیرا همواره خوردنی‌های خوشمزه‌ای برای آن‌ها وجود دارد. مکان‌های دیدنی رومانی شامل کاخ پارلمان، قلعه پلس (Peles) و مرکز تاریخی سیگیشوآرا می‌شود.

پرپتانسیل ترین مقاصد گردشگری جهان در سال ۲۰۲۴+ عکس

نامیبیا

صنعت گردشگری این کشور بسیار سریع در حال رشد است و نامیبیا، یکی از امن‌ترین کشورهای آفریقا به‌شمار می‌رود که مناظر فوق‌العاده طبیعی زیبا و متنوع، آن را به یکی از پرپتانسیل‌ترین کشورهای جهان برای تبدیل شدن به مقصد برتر گردشگری تبدیل کرده است، همچنین حیات وحش شگفت‌انگیز این کشور، حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و نامیبیا، قدیمی‌ترین صحرای جهان یعنی صحرای نامیب (Namib Desert) و دره رودخانه ماهی را در خود جای می‌دهد که بعد از گراند کنیون آمریکا، دومین دره بزرگ جهان است، علاوه بر این نامیبیا کشوری امن است و مسافران زن می‌توانند به‌تنهایی در مکان‌هایی مانند پارک ملی اتوشا گردش کنند.

پرپتانسیل ترین مقاصد گردشگری جهان در سال ۲۰۲۴+ عکس

آلبانی

آلبانی با مناظر زیبا و مردم محلی مهربان، جایگزین ارزان‌تری برای کشورهایی نظیر کرواسی و یونان محسوب می‌شود. این سرزمین در سال ۲۰۲۳ پذیرای بیش از ۱۰ میلیون مسافر بود و این پتانسیل را دارد که به یک مقصد اصلی گردشگری در دنیا تبدیل شود. آلبانی به دلایل زیادی نظیر مناظر خیره‌کننده، ارزش دیدن دارد. مردم آلبانی با میهمان‌نوازی بی‌نظیر خود، همیشه آماده استقبال از بازدیدکنندگان خارجی هستند. این کشور دارای میراث فرهنگی غنی است و بعضی از مکان‌های آن مانند برات و جیروکاستر در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. مکان‌های دیدنی آلبانی شامل پارک بزرگ تیرانا، پارک ملی لوگارا و پلاژی کسامیلیت (Plazhi Ksamilit) می‌شود.

پرپتانسیل ترین مقاصد گردشگری جهان در سال ۲۰۲۴+ عکس

بوتسوانا

بوتسوانا یک کشور آفریقایی منحصربه‌فرد به‌شمار می‌رود که حیات وحش بسیار متنوع آن شامل شیر، فیل، یوزپلنگ، گورخر و سگ وحشی در دنیا بی‌نظیر است. جاذبه اصلی این کشور، بیابان وسیع آن است و به‌زودی به یکی از مشهورترین مقاصد گردشگری جهان تبدیل می‌شود. دولت بوتسوانا، تلاش‌های زیادی برای حفاظت از حیات‌وحش کرده است. مسافران این کشور، تجارب بی‌شماری نظیر سافاری در مکان‌هایی مانند پارک ملی Chobe و Okavango را دارند. یکی از مناظر شگفت‌انگیز این کشور، مهاجرت بزرگ گورخرها است که در آن هزاران گورخر در حال حرکت بین دلتای اوکاوانگو و ماگادیکگادی (Makgadikgadi Pans) در جست‌وجوی مرتع سبزتر هستند.

پرپتانسیل ترین مقاصد گردشگری جهان در سال ۲۰۲۴+ عکس

ترجمه از: لیلا شهبازی، خبرنگار ایمنا

کد خبر 724594

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.