تقابل ایران و ژاپن در یک‌چهارم نهایی رسمی شد

تیم‌های ملی فوتبال ژاپن و ایران با غلبه‌بر بحرین و سوریه به مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا رسیدند و باید باهمدیگر بازی کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مرحله یک‌هشتم نهایی رقابت‌های جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا امروز _چهارشنبه یازدهم بهمن_ با انجام دو بازی باقی‌مانده به پایان رسید. تیم ملی فوتبال ژاپن با غلبه‌بر بحرین به مرحله یک‌چهارم نهایی صعود کرد و تیم ملی فوتبال ایران هم با شکست دادن سوریه حریف سامورایی‌ها در بین هشت تیم برتر هجدهمین دوره مسابقات قهرمانی قاره‌کهن شد.

بحرین ۱ - ژاپن ۳

در یکی از تقابل‌های مهم مرحله یک‌هشتم نهایی رقابت‌های جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا، عصر امروز _چهارشنبه یازدهم بهمن_ تیم‌های ملی فوتبال بحرین و ژاپن از ساعت ۱۵:۳۰ دقیقه در ورزشگاه الثمامه به‌مصاف یکدیگر رفتند و سامورایی‌ها بدون دردسر پیروز شده و راهی مرحله بعدی شدند.

شاگردان هاجیمه موریاسو که به عنوان تیم دوم گروه چهارم به این مرحله رسیده‌اند در نیمه اول با گل دقیقه ۳۱ ریتسو دوان، برنده مقابل صدرنشین گروه پنجم به رختکن رفتند. نیمه دوم با جذابیت بیشتری دنبال شد و در دقیقه ۴۹ تاکفوسا کوبو روی پاس مدافع بحرین گل دوم تیمش را به ثمر رساند اما در دقیقه ۶۴ روی اشتباه آیاسه اوئدا در ضربه کرنر شاگردان خوان آنتونیو پیتزی، زیون سوزوکی، دروازه‌بان آبی‌پوشان توپ را وارد دروازه خودشان کرد.

تقابل ایران و ژاپن در یک‌چهارم نهایی رسمی شد

در دقیقه ۷۲ اوئدا، مهاجم تیم فاینورد موفق شد گل سوم ژاپن را وارد دروازه حریف کند تا در نهایت این بازی با نتیجه سه بر یک تمام شود. پرافتخارترین تیم آسیا از ساعت ۱۴ روز شنبه هفته آینده در ورزشگاه اجوکیشن‌سیتی دیدار مرحله یک‌چهارم نهایی خود را مقابل ایران برگزار می‌کند.

ایران ۱ (۵) - سوریه ۱ (۳)

تیم‌های ملی فوتبال ایران و سوریه امشب _چهارشنبه یازدهم بهمن_ در چارچوب آخرین بازی از مرحله یک‌هشتم نهایی رقابت‌های جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا از ساعت ۱۹:۳۰ دقیقه در ورزشگاه عبدالله بن‌خلیفه شهر دوحه و با قضاوت جونگ هیوک‌کیم باهمدیگر دیدار کردند.

در دقیقه ۳۴ این مسابقه، پنالتی به‌سود ایران با خطا روی مهدی طارمی اعلام شد و مهاجم ملی‌پوش کشورمان پشت ضربه پنالتی قرار گرفت و شوت پای راست را برخلاف جهت احمد مدنیه به سمت راست دروازه سوریه زد و گل اول را برای ایران به‌ثمر رساند.

برخلاف جریان مسابقه، در دقیقه ۶۴ پنالتی اعلام شده به سود سوریه را عمر خربین برخلاف جهت بیرانوند که به سمت راست شیرجه رفته بود، با ضربه زمینی و نرم تبدیل به گل کرد تا کار را به تساوی بکشد. این ضربه پنالتی درحالی برای سوریه به‌دست آمد که ابتدا کمک‌داور آفساید مهاجم سوری را گرفته بود اما در بازبینی صحنه مشخص شد آفساید نبوده و بیرانوند روی مهاجم سوریه خطای پنالتی کرده است.

تقابل ایران و ژاپن در یک‌چهارم نهایی رسمی شد

در دقیقه ۸۱ مهدی طارمی به‌خاطر تمارض در محوطه جریمه سوریه روی پاس در عمق سردار آزمون کارت زرد گرفت و دقیقه ۱+۹۰ علاءالدین دالی که پس از حضور تعویضی در زمین درخشان کار کرده بود، در این لحظه با فرار سریع از سمت چپ زمین استارت زد و سعی داشت به سمت محوطه جریمه ایران برود که مهدی طارمی با بی‌احتیاطی روی او خطا کرد تا ۱۰ دقیقه پس از کارت زرد اول به‌خاطر تمارض، اخطار دوم را بگیرد و اخراج شود و بازی پس از پایان ۹۰ دقیقه به وقت‌های اضافه رفت و در نهایت به پنالتی‌ها کشید.

در ضربات پنالتی کریم انصاری‌فرد زننده اولین ضربه پنالتی ایران بود که شوت او دور از دستان احمد مدنیه به سمت راست این گلر تبدیل به گل شد. پابلو صباغ با پای چپ توپ را به مرکز دروازه زد و دروازه بیرانوند که سمت راست شیرجه رفته بود را باز کرد. رامین رضائیان برای زدن دومین ضربه پنالتی پشت توپ رفت؛ ضربه او پس از یک دورخیز برخلاف جهت احمد مدنیه که سمت چپ شیرجه رفته بود، تبدیل به گل شد. فهد الیوسف، بازیکن تعویضی سوریه پنالتی خود را زمینی زد که بیرانوند با شیرجه به سمت راست آن را مهار کرد. امید ابراهیمی با ضربه استثنایی به کنج دروازه سوریه و دور از دستان احمد مدنیه توپ را تبدیل به گل کرد. در حالی که بیرانوند سمت چپ خود شیرجه رفته بود، ایهم اوسو موفق به گلزنی شد. مهدی ترابی با شوت به سمت راست دروازه بان که سمت مخالف را شیرجه رفته بود، گلزنی کرد. علاءالدین دالی با شوت استثنایی به طاق دروازه موفق به گلزنی شد و پنالتی آخر را احسان حاجی‌صفی به گل تبدیل کرد تا ایران به یک‌چهارم نهایی صعود کند و حریف ژاپن شود.

کد خبر 724588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.