میانگین زمان سفر در پرترافیک‌ترین شهرهای جهان چقدر است؟

لندن انگلستان، دوبلین ایرلند، تورنتوی کانادا، میلان ایتالیا و لیمای پرو شلوغ‌ترین و پرترافیک‌ترین شهرهای جهان در سال ۲۰۲۳ بودند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، شلوغی یک مشکل کلیدی در بسیاری از شهرهای بزرگ در سراسر جهان است و بر جنبه‌های مختلف جوامع تأثیر می‌گذارد. این معضل پیشرفت اقتصادی را کند و تعداد حوادث ترافیکی و میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای را زیاد می‌کند که به نوبه خود اثرات نامطلوبی بر سلامت عمومی دارند.

روند تراکم ترافیک در جهان

رشد مداوم جمعیت و افزایش تعداد وسایل‌نقلیه، اهمیت سیستم‌های مدیریت ترافیک را بیش از هر زمان دیگری آشکار می‌کند. در حال حاضر نیز کشورهای بسیاری به‌طور فعال اقداماتی را برای کاهش تراکم ترافیک با بهبود زیرساخت‌های حمل‌ونقل خود اجرا کرده‌اند. بسیاری از شرکت‌های جهانی نیز در حال کار روی طرح‌هایی برای کاهش تراکم ترافیک و بهبود شرایط جاده‌ها با ارائه خدماتی هستند که از داده‌های کاربر در زمان واقعی برای ارائه اطلاعات ترافیکی و پیشنهادهای مسیر به‌روز استفاده می‌کند یا به رانندگان این امکان را می‌دهد که مسائل ترافیکی و تصادفات را گزارش و به دیگران در اجتناب از این موقعیت‌ها کمک کند. هدف این فناوری‌ها بهبود کارایی عملیاتی و افزایش ایمنی خیابان‌ها است، با این حال جهان همواره با ترافیک سنگینی مواجه است.

پرترافیک‌ترین شهرهای جهان در سال ۲۰۲۳

پرترافیک‌ترین شهرهای جهان

سرعت سفر در داخل شهرها نه‌تنها تحت تأثیر حجم ترافیک، بلکه تحت تأثیر عواملی همچون کیفیت جاده و موانع طبیعی مانند تپه‌ها و رودخانه‌ها قرار می‌گیرد، به این ترتیب پرترافیک‌ترین شهرهای جهان با توجه به شاخص‌های ترافیکی، همچنین در نظر گرفتن آخرین آمارها در مورد معیارهای مختلف تردد در سراسر شهرهای جهان شامل رتبه‌بندی سطح ازدحام، سرعت سفر، زمان از دست‌رفته در ساعات شلوغی و میانگین کلی زمان سفر به شرح زیر است:

لندن، انگلستان

لندن در حال حاضر شلوغ‌ترین شهر جهان است. میانگین زمان سفر در این شهر برابر با ۳۷ دقیقه و ۲۰ ثانیه در هر ۱۰ کیلومتر و سطح تراکم ۴۵ درصد است.

دوبلین، ایرلند

رانندگان در دوبلین در مقایسه با هر شهر دیگری بیشترین زمان تلف‌شده را در ساعات اوج ترافیک دارند. به‌طور متوسط در طول سال گذشته ۱۵۸ ساعت از دست داده‌اند. میانگین زمان سفر در این شهر برای هر ۱۰ کیلومتر برابر با ۲۹ دقیقه و ۳۰ ثانیه و سطح تراکم ۶۶ درصد است.

پرترافیک‌ترین شهرهای جهان در سال ۲۰۲۳

تورنتو، کانادا

تورنتو در سال ۲۰۲۳ شاهد افزایش زمان سفر بود و میانگین زمان سفر ۱۰ کیلومتری آن با ۵۰ ثانیه افزایش به ۲۹ دقیقه رسید. سطح تراکم در تورنتو ۴۲ درصد است.

میلان، ایتالیا

میانگین زمان سفر در میلان ۲۸ دقیقه و ۵۰ ثانیه برای ۱۰ کیلومتر رانندگی و سطح تراکم ۴۵ درصد است. رانندگان در سال گذشته نزدیک به ۱۳۷ ساعت زمان تلف‌شده در ترافیک این شهر داشته‌اند.

لیما، پرو

لیما در پرو سال گذشته شاهد افزایش زمان سفر بود و میانگین زمان سفر ۱۰ کیلومتری در آن با یک دقیقه و ۲۰ ثانیه افزایش به ۲۸ دقیقه و ۳۰ ثانیه رسید که یکی از بالاترین افزایش‌ها در زمان سفر در سراسر جهان است. سطح تراکم در لیما ۶۱ است.

پرترافیک‌ترین شهرهای جهان در سال ۲۰۲۳

کد خبر 724492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسین زاده IR ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
    0 0
    تهران ما چی شد؟ با این همه ترافیکش داخل اینها نیست؟ اصلا تهران در دنیا از لحاظ رتبه چندم است؟