آیین بهره‌برداری نخستین تصفیه‌خانه شهری نانواوزون کشور در اصفهان برگزار شد

بیست‌وهفتمین ویژه‌برنامه «به احترام مردم اصفهان» با محوریت بهره‌برداری از نخستین تصفیه‌خانه شهری نانواوزون کشور در اصفهان با هزینه ۵۰۰ میلیارد ریال امروز (چهارشنبه) با حضور مدیران شهری اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آئین بهره‌برداری از نخستین تصفیه‌خانه شهری نانواوزون کشور در اصفهان با هزینه ۵۰۰ میلیارد ریال امروز _چهارشنبه یازدهم بهمن_ در قالب بیست‌وهفتمین ویژه‌برنامه «به احترام مردم اصفهان» با حضور مدیران شهری اصفهان برگزار شد.

تصفیه‌خانه «نانواوزون» نخستین و تنها تصفیه‌خانه از این نوع در کشور است که با همکاری شهرداری اصفهان و شرکت‌های دانش‌بنیان ساخته شده است؛ ظرفیت تصفیه‌خانه ۵۰ لیتر بر ثانیه در نظر گرفته شده است.

مراحل انجام تصفیه به ترتیب شامل ورود پساب و فاضلاب خام، تصفیه، گندزدایی، تصفیه مولکولی و در نهایت خروج آب استاندارد مورد تأیید محیط زیست برای استفاده در فضای عمومی و فضای سبز است.

از محاسن احداث این تصفیه‌خانه می‌توان به ارائه آب باکیفیت، مقرون‌به‌صرفه بودن، بدون بو بودن آب، تأمین پایدار ۱.۵ میلیون متر مکعب آب، بهره‌گیری از آب خاکستری و جلوگیری از حفر بیش از ۱۵ چاه آب عمیق اشاره کرد.

علت اجرای این طرح مواردی همچون کاهش شدید آب‌های زیرزمینی، فرونشست و خطرات ناشی از آن، لزوم برنامه‌ریزی جهت تأمین منابع آب پایدار و نیاز آبی مناطق شمالی شهر اصفهان است.

کد خبر 724426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.