۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۵
خوشه کندوی عسل را رصد کنید

خوشه ستاره‌ای کندوی عسل چهارشنبه از ساعت ۱۸:۳۳ تا ۰۵:۳۷ قابل رصد است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، خوشه ستاره‌ای باز کندوی عسل که با نام NGC‌2632 نیز شناخته می‌شود، در هفته‌های آینده به خوبی در آسمان عصر قابل رصد خواهد بود و روز چهارشنبه _یازدهم بهمن‌_ نیز حدود نیمه‌شب به وقت محلی به بالاترین نقطه خود در آسمان می‌رسد و عصرهای بعدی هر روز چهار دقیقه زودتر به اوج خود می‌رسد.

خوشه کندوی عسل از اصفهان بین ساعت ۱۸:۳۳ تا ۰۵:۳۷ قابل مشاهده است و حدود ساعت ۱۸:۳۳ زمانی که تا ارتفاع ۱۶ درجه از افق شرقی شما بالا می‌رود، در دسترس خواهد بود، ساعت ۰۰:۰۵ نیز ۷۷ درجه بالاتر از افق جنوبی شما به بالاترین نقطه خود در آسمان می‌رسد، حوالی ساعت ۰۵:۳۷ نیز از دسترس خارج می‌شود.

مشاهده خوشه ستاره‌ای کندوی عسل از زاویه ۱۹ درجه و ۴۰ دقیقه شمالی از نیمکره شمالی آسان‌تر است، اما می‌توان آن را در عرض‌های جغرافیایی بین ۸۹ درجه شمالی و ۵۰ درجه جنوبی رصد کرد؛ تشخیص این خوشه ستاره‌ای در قدر ۳.۱ با چشم غیرمسلح به جز در یک مکان تاریک دشوار است، اما می‌توان آن را با استفاده از دوربین دوچشمی یا تلسکوپ رصد کرد.

رصد خوشه مخملی امیکرون

خوشه ستاره‌ای باز مخملی امیکرون یا IC‌2391 در بسیاری از نقاط جهان در هفته‌های آینده به خوبی در آسمان عصر قابل رصد خواهد بود، روز چهارشنبه، یازدهم بهمن حدود نیمه‌شب به وقت محلی به بالاترین نقطه خود در آسمان می‌رسد و در عصرهای بعدی هر روز چهار دقیقه زودتر به اوج خود می‌رسد.

خوشه ستاره‌ای مخملی امیکرون از اصفهان قابل مشاهده نیست، زیرا آن‌قدر در جنوب قرار دارد که هرگز بیش از چهار درجه بالاتر از افق نخواهد رفت؛ رصد این خوشه ستاره‌ای از زاویه ۵۳ درجه و دو دقیقه قوسی از نیمکره جنوبی آسان‌تر است، اما از عرض‌های جغرافیایی بسیار شمالی از ۱۶ درجه شمالی قابل مشاهده نیست.

خوشه ستاره‌ای مخملی امیکرون در قدر ۲.۵ با چشم غیرمسلح قابل مشاهده است، اما بهتر است از طریق یک دوربین دوچشمی رصد شود.

کد خبر 724402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.