اختصاص ۹ میلیارد تومان بودجه جهت بازسازی دو سرخانه فرادنبه و نافچ

مدیر کل تعاون روستایی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: اختصاص ۹ میلیارد تومان بودجه برای بازسازی دو سردخانه ۵ هزار تنی واقع در فرادنبه و نافچ نیز یکی از اقدامات مهم شبکه کل تعاونی روستایی بوده است که پیش از پایان سال جاری شروع بکار خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از چهارمحال‌وبختیاری، محسن کریمی _سه‌شنبه، دهم بهمن_ در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: شبکه تعاون روستایی جهاد کشاورزی شامل ۲۱۵ تشکل و جمعیتی حدود ۱۳۲ هزار نفر در استان است.

وی افزود: خرید تضمینی گندم در سال ۱۴۰۰ به مقدار ۱۶۰۰ تن، در سال ۱۴۰۱ حدود ۸ هزار تن و در سال جاری این مقدار به ۲۲ هزار تن رشد پیدا کرده است؛ توزیع ۳۶ هزار تن آرد به روستاییان و عشایر مناطق صعب‌العبور، توزیع ۱۳ میلیون مواد سوختی از قبیل نفت سفید و گازوئیل، خرید توافقی ۱۰ هزار تن از محصولات کشاورزی، تأمین و توزیع ۸ هزارتن کودهای شیمیایی، تأمین و توزیع ۴۴ هزار تن نهال‌های دامی، ازجمله اقدامات مهم شبکه تعاون روستایی در سال جاری بوده است.

مدیر کل تعاون روستایی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: تأمین و توزیع میوه شب عید شامل سیب و پرتقال و خرما و رطب ماه رمضان که از اقلام پیشرو هستند، در دستور کار قرار دارد.

کریمی خاطرنشان کرد: در تهیه سیب استان مقدار ۲۰۰ تن نیاز استان است که از این مقدار ۱۵۰ تن توسط تولیدکنندگان خود استان تأمین شده و برای تأمین نیاز پرتقال شمال ۳۲۰ تن برای سال جاری پیش‌بینی شده همچنین ۵ تن خرمای مورد نیاز ماه رمضان نیز خریداری شده است.

مدیر کل تعاون روستایی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: اختصاص ۹ میلیارد تومان بودجه برای بازسازی دو انبار سرد ۵ هزار تنی واقع در فرادنبه و نافچ نیز یکی از اقدامات مهم شبکه کل تعاونی روستایی بوده است که پیش از پایان سال جاری شروع بکار خواهد کرد.

کد خبر 724297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.