ارائه آموزش‌ مهارتی به ۱۵ هزار نفر در استان قزوین

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قزوین گفت: در ۱۰ ماهه امسال ۱۵ هزار و ۵۶۸ نفر از هم‌استانی‌ها از آموزش‌های مهارتی بهره‌مند شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، علی طاهرخانی عصر امروز _سه‌شنبه دهم بهمن_ در نشست خبری با اهالی رسانه استان قزوین که در سالن جلسات مدیرکل این سازمان برگزار شد، اظهار کرد: در ۱۰ ماهه امسال ۱۵ هزار و ۵۶۸ نفر از هم‌استانی‌ها از آموزش‌های مهارتی به میزان ۲ میلیون و ۸۸۰ هزار نفر-ساعت بهره‌مند شدند.

وی افزود: از این میزان ۲۰۱۳ نفر از متقاضیان مهارت‌آموزی در ۲ بخش دولتی و مشارکتی آموزش مهارتی به میزان ۴۸۷ هزار نفر-ساعت ارائه شده و همچنین در مدت یادشده به ۳ هزار و ۶۰۶ نفر از شاغلان بنگاه‌های اقتصادی ۶۱۵ هزار نفر-ساعت آموزش مهارتی عرضه شده است.

مدیرکل آموزش و فنی و حرفه‌ای استان قزوین با اشاره به اجرای طرح مهارت‌آموزی به دانشجویان (کهاد) گفت: در ۱۰ ماهه سال جاری ۶۴۴ نفر از دانشجویان ما از ۱۲۱ هزار نفر-ساعت آموزش مهارتی برخوردار شدند و در قالب طرح نخلستان هم ۴۶۵ نفر از دانش‌آموختگان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی آموزش دیده‌اند.

طاهرخانی از ارائه آموزش‌های مهارتی به ۷۷۶ نفر زن خانه‌دار به مدت ۱۷۸ هزار نفر-ساعت هم خبر داد و افزود: در ضمن از ابتدای سال جاری تا امروز ۲ هزار و ۷۰ نفر از سربازان وظیفه استان قزوین ۳۰۸ هزار نفر-ساعت آموزش مهارتی دریافت کردند.

وی ادامه داد: در ۱۰ ماه سال ۱۴۰۲ همچنین به ۴۳ نفر از مشمولان بیمه بیکاری شامل ۲۸ نفر مرد و ۱۵ نفر زن حدود ۱۱ هزار و ۷۰۰ نفر-ساعت آموزش مهارتی ارائه داده‌ایم که با توجه به تعهد دستگاه ما در این زمینه حدود ۵۵ درصد آمار محقق شده است.

دبیر شورای مهارت استان قزوین در بخش دیگری از این نشست از افتتاح ۲۳ طرح این دستگاه در دهه فجر انقلاب اسلامی خبر داد و گفت: در مجموع برای اجرای این طرح‌ها که عمده آن‌ها آموزشگاه هستند، ۱۵ میلیارد و ۱۰۴ میلیون تومان هزینه شده است.

طاهرخانی افزود: ۱۷ طرح از ۲۳ طرح یادشده آموزشگاه آزاد، ۳ طرح هم مرکز آموزش جوار کارگاهی و ۳ طرح دیگر هم شامل ایجاد کارگاه برق خودروهای هیبریدی، ایجاد سایت آزمون برخط برای خواهران و ساختن کارگاه کشتکار گلخانه‌ای در آوج هستند.

کد خبر 724295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.