دولت سیزدهم بخش زیادی از امور ملی را ساماندهی کرده است

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت با اشاره به مشکلات مختلف کشور قبل از روی کارآمدن دولت سیزدهم گفت: خدمات و اقدامات بزرگی توسط این دولت طی دو سال گذشته از جمله مهار کرونا و ساماندهی بخش زیادی از امور کشور در شرایط سخت تحریمی انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از البرز، سپهر خلجی، امروز_ سه شنبه دهم بهمن _ در نشست خبری که با حضور استاندار البرز در کرج برگزار شد، اظهار کرد: دولت سیزدهم سال ۱۴۰۰ در شرایط دشوار کرونا، تعطیلی مدارس و کسب و کارها، سکان امور کشور را به دست گرفت.

وی با تاکید بر اینکه باید نگاه عادلانه به اقدامات و خدمات این دولت داشت، افزود: کشور تا قبل از آغاز به کار دولت سیزدهم بدهی چند هزار میلیارد دلاری داشت، ضمن آنکه تحریم‌ها، عدم فروش نفت و تحقق نیافتن منابع درآمدی از جمله مشکلات به شمار می‌رفت.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت با تاکید بر اینکه فعالیت دولت سیزدهم در طول ۲ سال گذشته وسیع بوده است، خاطرنشان کرد: با این اقدامات مؤثر دولت با محوریت شخص رئیس جمهور کشورمان از مرحله سخت کرونا عبور کرد و ایران جزو کشورهایی بود که سریع‌تر از این مرحله گذشت.

خلجی تاکید کرد: با تلاش این دولت همه چیز به شرایط عادی برگشت؛ شاخص‌های آماری در حوزه تورمی کاهش یافت هرچند سال گذشته با توطئه بزرگ دشمنان مواجه شدیم؛ هدف دشمن جلوگیری از پیشرفت و به هم ریختن سامان اقتصادی کشور بود و در همان ایام دلار جهش قیمت یافت اما دولت با سیاست تثبیتی فضای اقتصادی را آرام کرد.

وی اضافه کرد: تمام تلاش دشمنان بر ایجاد تکانه‌های اقتصادی برای فشار به مردم معطوف است و مقام‌های غربی به همین موضوع اذعان دارند.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت گفت: امروز نیز ما در یک صحنه جنگی قرار داریم هرچند که با صحنه جنگ نظامی متفاوت است اما مردم متوجه جنگ و نبرد هستند؛ جنگ ادراکی از جنگ نظامی سخت‌تر است و بخشی از جامعه درک لازم از صحنه جنگ ندارد اما در همین شرایط سخت کارهای بزرگی توسط دولت انجام شده است.

خلجی اضافه کرد: پس از روی کار آمدن دولت سیزدهم در بحث رفع تحریم‌ها اقدامات مؤثری شد و فروش نفت از ۴۰۰ هزار بشکه به یک و نیم میلیون بشکه رسید؛ همچنین رتبه بندی معلمان ۱۵ سال بود تصویب شده بود و اجرا نمی‌شد که اقدامات مؤثری هم در این زمینه شاهد بودیم.

وی گفت: دولت در نظام سلامت و دیپلماسی اقدامات قابل توجهی دارد؛ بستن گلوگاه‌های فساد از اقدامات مؤثر این دولت است؛ یازدهمین پرتاب فضایی کشور در همین دولت انجام شد.

رسانه‌ها از تله ناامیدی دشمن با هنر خود عبور کنند

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت با اشاره به نقش مهم رسانه‌ها در شرایط کنونی کشور عنوان کرد: دشمن برای ناامید کردن مردم تلاش دارد بنابراین باید اخبار امیدبخش سرلوحه کاری رسانه‌ها قرار گیرد و رسانه‌ها هنرمندانه از تله فراهم شده دشمن عبور کنند.

خلجی انتخابات را یک تکلیف دانست و ادامه داد: انتخابات یک حق است و ما می‌توانیم از این حق برای تغییر شرایط استفاده کنیم.

وی تاکید کرد: انتظار می‌رود مردم با حضور حداکثری در انتخابات شرکت کنند چرا که برخی از مشکلات کشور نتیجه کاستی در قوانین است و باید بعضی قوانین به‌روزرسانی شود.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت با بیان اینکه انتخابات پرشور با نشاط اجتماعی پیوند می‌خورد و حضور مردم امنیت‌ساز است، اظهار کرد: امروز وضعیت معیشتی رسانه‌ها در کشور ضعیف است و رسانه‌ها از همه بخش‌ها آسیب‌پذیرتر هستند؛ بنابراین در کانون توجه قرار دارند.

خلجی با اشاره به برگزار نشدن برگزاری نشست خبری سفر دوم رئیس جمهوری به البرز، افزود: این موضوع بر خلاف میل رئیس جمهور و به دلیل فشار کاری در آن روز بود که عذرخواهی می‌شود.

کد خبر 724285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.