صدور ۵ مجوز سرمایه‌گذاری جدید در استان مرکزی

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی از صدور پنج مجوز سرمایه‌گذاری جدید توسط هیئت سرمایه‌گذاری خارجی جمهوری اسلامی ایران در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، سعید ملااسماعیلی پیش از ظهر امروز _سه‌شنبه دهم بهمن_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ارزش مجوزهای صادر شده ۵۳ میلیون و ۱۷۳ هزار دلار است.

وی افزود: ارزش مجوزهای صادر شده سال جاری در استان مرکزی نسبت به سال گذشته ۵۳ برابر افزایش داشته است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌های این استان با وجود تحریم‌های ظالمانه آمریکا یک سرمایه‌گذار مقیم کشورهای حوزه دریای کارائیب (آمریکای میانه) به ارزش یک میلیون دلار در این استان جذب شد.

ملااسماعیلی اضافه کرد: این مهم نشان‌دهنده ظرفیت‌های بالای جمهوری اسلامی ایران برای جلب و جذب سرمایه‌گذاران بین‌المللی است.

وی ادامه داد: یک مجوز سرمایه‌گذاری خارجی به ارزش ۲۸ میلیون یورو در حوزه تجهیزات پزشکی از کشور سوئیس در استان اخذ شد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی با بیان اینکه با شیوع ویروس کرونا سرمایه‌گذاری در این بخش افزایش یافته است، تصریح کرد: برای تسهیل و تسریع امور سرمایه‌گذاری خارجی سامانه SDI استان مرکزی با شناسایی بیش از ۱۵۰ لایه اطلاعات مکانی راه‌اندازی شده است.

ملااسماعیلی با بیان اینکه این اقدام با همکاری دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط استان مرکزی آماده شده است، گفت: مقرر شده است اطلس جامع سرمایه‌گذاری کشور با استفاده از ظرفیت استان‌ها در دهه مبارک فجر رونمایی شود.

وی افزود: برای معرفی جایگاه اقتصادی استان مرکزی به متقاضیان سرمایه‌گذاری، ۲۵ عنوان فرصت سرمایه‌گذاری جدید با اطلاعات کامل و مطالعات امکان‌سنجی انجام شده است.

کد خبر 724233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.