گام بلند اصفهان برای موفقیت واترپلوی بانوان

مدیر تیم واترپلوی آینده‌سازان گفت: بی‌شک چشم‌انداز و اهداف خود را حرفه‌ای ترسیم کرده‌ایم، اما یکی از اهداف ما دیده شدن واترپلوی بانوان استان اصفهان است. با فرهنگ‌سازی بین خانواده‌ها و ایجاد اعتماد نسبت به این ورزش اهداف بلندمدتی را در نظر داریم.

‌طاهر یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص فعالیت در زمینه واترپلو بانوان اظهار کرد: از سال ۱۴۰۱ به صورت اختصاصی با تیم واترپلوی بانوان تمرین می‌کنیم. در سال ۱۴۰۱ واترپلوی دختران در رده سنی ۱۵ تا ۱۷ سال برای نخستین‌بار در تاریخ شنا و واترپلوی استان اصفهان مقام اول لیگ باشگاه‌های کشور را به خود اختصاص دادند که به نوعی تاریخ‌سازی به‌شمار می‌رود.

وی افزود: دختران واترپلوی ایران سال‌های گذشته نیز روی سکو قرار داشتند، اما هیچ‌گاه موفق به کسب مدال طلا نشده بودند که خوشبختانه با حمایت هیئت شنای استان اصفهان و باشگاه آینده سازان یک تاریخ‌سازی توسط بانوان واترپلوی رقم خورد. آرام‌آرام انسجام پیدا کردیم و از یک تیم چهارنفره توانستیم یک تیم ۱۸ نفره بسازیم. سال جاری نیز در مسابقات لیگ دختران به میزبانی استان زنجان شرکت کردیم و بیستم اسفند نیز آماده حضور لیگ زیر ۲۰ سال خواهیم شد؛ با شاکله اصلی تیم خود در این تورنمنت شرکت خواهیم کرد.

ترسیم چشم‌انداز حرفه‌ای

مدیر تیم آینده‌سازان در تشریح چشم‌انداز خود بیان کرد: چون یک تیم حرفه‌ای را در اختیار داریم، بی‌شک چشم‌انداز و اهداف خود را نیز حرفه‌ای ترسیم کرده‌ایم، اما یکی از اهداف ما دیده شدن واترپلوی بانوان استان اصفهان است. با فرهنگ‌سازی بین خانواده‌ها و ایجاد اعتماد نسبت به این ورزش اهداف بلندمدتی را در نظر گرفته‌ایم. در استان اصفهان در مجموع دو تیم تخصصی واترپلوی بانوان وجود دارد.

وی ادامه داد: در اصفهان یک مدرسه شنا وجود دارد که در دو قسمت بانوان و آقایان فعال است. در قسمت آقایان تعداد مدارس واترپلو به عدد ۱۷ می‌رسد، اما در واترپلوی بانوان دو مدرسه به صورت تخصصی فعالیت دارند و امیدواریم با افتخارآفرینی دختران واترپلوی تیم آینده‌سازان مدارس دیگر نیز به سمت این رشته ورزشی سوق پیدا کنند.

یوسفی پیرامون وضعیت شنا و واترپلوی بانوان تصریح کرد: شنای بانوان با سیاست‌های هیئت شنا استان اصفهان به سمت‌وسوی خوبی حرکت کرده و به‌طور کلی وضعیت این رشته در اصفهان مطلوب است. خوشبختانه شاکله اصلی تیم ملی شنا در بخش آقایان اصالت اصفهانی دارد و تلاش ما این است که واترپلوی بانوان نیز همچون شنای آقایان درخشش داشته باشد.

«اریس» حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد

وی اضافه کرد: یکی از اتفاق‌های خوب در رشته واترپلو، قهرمانی تیم خوشبخت در لیگ کشور بود، تیم اریس نیز در بخش شنا حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد، چراکه ملی‌پوشان اصفهانی نیز غالباً از این باشگاه هستند. ضمن اینکه برای اولین بار موفق به کسب ورودی B المپیک توسط مهرشاد افقری بازیکن تیم اریس شدیم.

مدیر تیم آینده‌سازان در رابطه با انگیزه و هدف این باشگاه برای تیم‌داری در رشته واترپلو خاطرنشان کرد: هدف ما دیده شدن توانایی دختران است تا آن‌ها نیز همچون پسران برای دیار زاینده‌رود دست به افتخارآفرینی بزنند. بی‌شک اصفهان یکی از استان‌هایی به‌شمار می‌رود که پتانسیل بالایی در شنا و واترپلو دارد؛ چراکه دختران ما همیشه روی سکو قرار گرفته‌اند و به‌تازگی نیز با کسب مدال طلا دست به تاریخ‌سازی زده‌اند.

وی عنوان کرد: برای رسیدن به اهداف خود نیازمند حمایت استانی هستیم؛ چراکه سرمایه‌گذاری در حوزه ورزش دختران به ویژه شنا به دلیل کم دیده شدن نیازمند حمایت همه‌جانبه است. به همین دلیل برای تزریق انگیزه به بانوان استان باید مسئولان مربوطه دست به دست یکدیگر دهند تا این ورزش رشد کند.

کد خبر 724192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.