عملیات اجرایی تکمیل محور بزرگراهی قشم به بندر لافت سرعت گرفت

معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: عملیات اجرایی تکمیل محور بزرگراهی شهر قشم به بندر مسافری لافت (قطعه سوم بزرگراه خلیج فارس) به منظور ارتقای سطح ایمنی و دسترسی قشموندان و گردشگران سرعت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از هرمزگان و به نقل از روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد قشم، سعید اکبریان اظهار کرد: قطعه سه بزرگراه خلیج‌فارس به طول ۱۰ کیلومتر حدفاصل میدان دوم درگهان تا بندر تجاری کاوه را شامل می‌شود.

وی افزود: هزینه روز اجرای این طرح بیش از سه هزار میلیارد ریال برآورد شده و پیمانکار اجرای آن شرکت عمران سازه کاشیگری است.

معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: تکمیل قطعه سه بزرگراه خلیج فارس شامل چهار لاین مسیر عبور خودرو، عملیات خاکی، آبرو، آسفالت، گاردریل، علائم و تابلو است.

اکبریان توضیح داد: با اجرای این طرح رینگ بزرگراهی محور شمالی جزیره از شهر قشم تا بندر لافت تکمیل خواهد شد.

به گزارش ایمنا، جزیره زیبای قشم مشرف به تنگه هرمز و مجرای ورودی به خلیج فارس و دریای عمان است، این جزیره که بزرگ‌ترین جزیره خلیج‌فارس است، به دلیل مجاورت با اقیانوس هند، وجود منابع نفت و گاز و واحدهای پتروشیمی و پالایشگاهی و تجهیزات فرا ساحلی و برخورداری از تسهیلات بندری برای کشتی‌های بزرگ (در رده پاناماکس) یکی از راهبردی‌ترین جزایر ایران و خلیج‌فارس است.

از سوی دیگر، ویژگی‌های طبیعی و تاریخی این جزیره، باعث شده قشم به یکی از مقاصد گردشگری اصلی در ایران تبدیل شود.

منطقه آزاد تجاری-صنعتی قشم، حدود ۳۰۰ کیلومتر مربع از این جزیره را شامل می‌شود.

این منطقه به دلیل قرارگیری در نقطه‌ای کلیدی از کریدور ترانزیتی شمال-جنوب، دسترسی به کریدور پروازهای بین‌المللی شرق-غرب و تسهیلات بندری آن، که به نوعی مکمل بندر شهید رجایی است، نقش پررنگی در تجارت و بازرگانی جهانی دارد.

اهداف و محورهای اصلی فعالیت‌های این منطقه آزاد تجاری-صنعتی شامل توسعه و گسترش صنعت ترانزیت و حمل‌ونقل، گسترش تجارت و خدمات تجاری، صنایع انرژی‌بر، صنایع بیوتکنولوژیک و منابع دریایی، صنایع گردشگری، شیلات و صید صنعتی، خدمات پشتیبان نفت و پارک‌های انرژی است.

کد خبر 724187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.