جلوگیری از سقط جنین در جهان با جنبش «۴۰ روز برای زندگی»

با افزایش تعداد گروه‌های شب‌رو موسوم به «شب‌زنده‌داران حامی زندگی» در مقابل مراکز و کلینیک‌های تنظیم خانواده آلمان، این کشور در تلاش است تا از تبدیل شدن این مکان‌ها به صحنه جنگ «جنینی» به سبک ایالات متحده برای جلوگیری از سقط جنین جلوگیری کند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، از سال ۲۰۱۷ تاکنون، مراکز و کلینیک‌های تنظیم خانواده آلمان هرازچندی شاهد تظاهرکنندگان ضد سقط جنین در شب است که اغلب توسط گروهی موسوم به «شب‌زنده‌داران حامی زندگی» انجام می‌شود که هدف آن‌ها جلوگیری از سقط جنین و نجات کودکان است.

در حالی که تظاهرات ضد سقط جنین در ایالات متحده رایج است، در سال‌های اخیر تظاهرات‌هایی مانند مراسمی که توسط انجمن «حامیان زندگی اروپا» در فرانکفورت به مدت ۴۰ روز در ماه‌های اکتبر و نوامبر سال گذشته برگزار شد، در سراسر اروپا و در آلمان رایج‌تر شده است.

ترویج جنبش «۴۰ روز برای زندگی»  برای جلوگیری از سقط جنین

به همین دلیل در بیست‌وچهارم ژانویه، لیزا پاوس، وزیر خانواده آلمان، پیش‌نویس قانونی را اعلام کرد که از نزدیک شدن یا آزار و اذیت تظاهرکنندگان ضد سقط جنین در شعاع ۱۰۰ مایلی کلینیک‌های سقط جنین و مراکز تنظیم خانواده در این کشور جلوگیری می‌کند. انتشار آگهی‌ها و پوسترهای ضد سقط جنین نیز در همان فاصله این مؤسسات ممنوع خواهد بود. هرکسی که این قانون را نقض کند، می‌تواند تا پنج هزار یورو جریمه شود.

نفوذ روزافزون جنبش «۴۰ روز برای زندگی» در اروپا

«۴۰ روز برای زندگی» یک جنبش مردمی است که در سال ۲۰۰۴ در تگزاس آغاز شد و از آن زمان به بیش از ۶۰ کشور در سراسر جهان گسترش یافته است که بسیاری از آن‌ها در اروپا از جمله آلمان، اسپانیا، ایرلند، بریتانیا، ایتالیا، مجارستان، رومانی، جمهوری چک و کرواسی رقم خورده است.

ترویج جنبش «۴۰ روز برای زندگی»  برای جلوگیری از سقط جنین

روش جنبش این است که حامیان به مدت ۴۰ روز بیرون از کلینیک‌های سقط جنین و مراکز تنظیم خانواده می‌ایستند تا آگاهی را نسبت به آنچه که «واقعیت غم‌انگیز سقط جنین» می‌دانند افزایش دهند و افرادی را که در این مراکز کار می‌کنند به «توبه» دعوت کنند.

تظاهرکنندگان برای افرادی که به قصد سقط وارد این مراکز می‌شوند، آواز می‌خوانند، دعا می‌کنند و عکس‌هایی را از نوزادان یا عباراتی مانند «ممنون مامان که اجازه دادی زنده بمانم» را نشان می‌دهند.

در آلمان، یک فرد باردار نمی‌تواند پیش از مراجعه به یکی از مراکز مشاوره، سقط جنین کند و به این ترتیب سقط جنین در آلمان بدون دریافت گواهی از نظر فنی غیرقانونی است.

ترویج جنبش «۴۰ روز برای زندگی»  برای جلوگیری از سقط جنین

کد خبر 724161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.