پل شهرستان میزبان نمایشگاه «قرآن و عترت» می‌شود

مسئول دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه نمایشگاه قرآن و عترت از نوزدهم تا بیست‌وپنجم اسفند در پل شهرستان برگزار می‌شود، گفت: سال جاری با تعاونی ناشران و اتحادیه کتاب‌فروشان جلساتی برگزار کردیم تا چند ناشر خوب قرآنی در نمایشگاه حضور پیدا کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، میثم بکتاشیان جلسه هم‌اندیشی و برنامه‌ریزی محتوایی نوزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان با بیان اینکه در تلاشیم که سال جاری با نظرات و ایده‌های فعالان حوزه قرآن، نمایشگاه خوبی را شاهد باشیم، اظهار کرد: برای برگزاری مناسب این رخداد، نیازمند مشارکت فعالان این حوزه هستیم تا ایده‌ها و موضوعات خلاقانه را دریافت و دسته‌بندی کنیم و به مرحله اجرا بگذاریم.

وی با بیان اینکه ابتدا باید محور، شعار و گفتمان این دوره از نمایشگاه را مورد بررسی قرار دهیم، افزود: ما برای برگزاری این رویداد نیازمند یک شعار جذاب هستیم تا مخاطب عام را با حوزه قرآن و عترت آشنا کنیم.

معاون فرهنگی هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان بیان کرد: مخاطب ما اگر همه شهروندان شهر هستند، رویکردها باید به‌گونه‌ای طراحی شود که عموم مخاطب را با وجود سطح‌بندی جذب کند.

وی ادامه داد: در برپایی این نمایشگاه غرفه‌هایی ایجاد می‌شود که باید بررسی شود که نحوه مواجهه ما با شهروندان در این غرفه‌ها چگونه باید باشد؛ موضوعات محتوایی و مفهومی باید بررسی شود تا نسل نوجوان و جوان را برای حضور در این نمایشگاه ترغیب کند.

بکتاشیان در خصوص تبلیغات جشنواره اظهار کرد: انتخاب گونه تبلیغات از جمله مستندات کوتاه داستانی یا تکنیک‌های فضای مجازی مهم است که برای استفاده هرچه بهتر از آن باید تصمیم لازم گرفته شود.

وی در خصوص فعالیت‌های دفتر تخصصی قرآن و نهج‌البلاغه افزود: ما به‌صورت عام با شهروندی روبه‌رو هستیم که تخصص‌های مختلف دارد، بنابراین به این نتیجه رسیدیم که این دفتر در حوزه انس با قرآن و نهج‌البلاغه فعالیت کند، تفسیر و تبیین در حوزه فعالیت ما نیست، بنابراین به دنبال این هستیم که در خط محوری انس حرکت کنیم و نقش شتاب دهنده‌ای در این حوزه داشته باشیم.

در ادامه نیز علی حاج‌ذکی، مسئول دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه نمایشگاه قرآن سال‌های گذشته با مدیریت شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان در ۱۸ دوره برگزار شده است، اظهار کرد: بر نمایشگاه‌های قبلی نقدهایی مطرح شده بود، سال قبل نیز ستاد برگزاری به ریاست استاندار تشکیل و در آن جلسه مقرر شد دستورالعملی برای برگزاری نمایشگاه تدوین شود، ضمن اینکه با کمک نهادهای مختلف باید بر غنای نمایشگاه افزوده شود.

وی افزود: کمیته محتوایی از جمله بخش‌هایی بود که تصمیم بر ایجاد آن گرفته شد تا کمک‌ابزارهای گوناگون فرهنگی و هنری جامعه با قرآن کریم انس بگیرد.

مسئول دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان تصریح کرد: در ارزیابی صورت گرفته از دوره قبل نمایشگاه به نکات مهمی دست پیدا کردیم که یکی از آن‌ها مکان و زمان برگزاری بود، در نهایت با بررسی گزینه‌های مختلف، مجموعه قبلی نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان واقع در پل شهرستان در نظر گرفته شد.

وی ادامه داد: در خصوص زمان برگزاری نمایشگاه نیز تصمیمات مختلف بررسی شد که نتیجه آن برگزاری نمایشگاه از نوزدهم تا بیست‌وپنجم اسفند بود.

حاج‌ذکی گفت: سال جاری با تعاونی ناشران و اتحادیه کتاب‌فروشان جلساتی برگزار کردیم تا چند ناشر خوب قرآنی در نمایشگاه حضور پیدا کنند، در همین راستا محصولات هنری، آثار اساتید و محصولات مرتبط با حوزه فرهنگی در این نمایشگاه عرضه خواهد شد.

سیدهاشم موسوی، مدیر مرکز توسعه فعالیت‌های قرآن و نهج‌البلاغه سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان نیز اظهار کرد: به دنبال این هستیم که نمایشگاه سال جاری با فعالیت‌های خلاقانه و نوآورانه اجرا و عیوب دوره‌های گذشته برطرف شود تا مردم از حضور در نمایشگاه احساس رضایتمندی داشته باشند.

وی ادامه داد: همه ما از چندین سال قبل خاطره خوشی از برگزاری پرشور نمایشگاه قرآن داشتیم، هدف ما این است که مجدد به همان سمت برویم، به همین علت ایده‌ها و دیدگاه‌های فعالان حوزه قرآنی را بررسی می‌کنیم.

موسوی با اشاره به محور فعالیت‌های نمایشگاه گفت: بحث خانواده و سبک زندگی قرآنی از جمله بخش‌های مهم رویداد است، بحث کودک از دیگر محورهای نمایشگاه است که باید روی آن سرمایه‌گذاری شود.

وی ادامه داد: در حوزه مباحث آموزشی که از اولویت‌های مجموعه‌های قرآنی است به دنبال استفاده از راهکارهای جدید آموزشی هستیم تا با معرفی آن در نمایشگاه، به جذب هرچه بهتر مخاطب کمک کنیم.

وی اظهار کرد: در این نمایشگاه علاوه بر ارائه خدمات قرآنی، از ناشرانی که بیشتر در حوزه سبک زندگی قرآنی فعالیت دارند دعوت خواهیم کرد تا جدیدترین دستاوردهای خود را در نمایشگاه ارائه کنند.

کد خبر 724158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.