تائید صلاحیت ۲۰۸ داوطلب نمایندگی مجلس در یزد

رئیس ستاد انتخابات استان یزد گفت: تاکنون از ۳۵۷ داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی ۲۰۸ نفر تایید صلاحیت شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی استانداری یزد، علی اکبر عزیزی با اشاره به این‌که مهلت اعتراض برای داوطلبان رد صلاحیت شده مجلس خبرگان رهبری روز گذشته به پایان رسیده است گفت: شورای نگهبان از امروز ۹ بهمن ماه به مدت ۱۰ روز فرصت دارد تا به اعتراض داوطلبانی که تأیید صلاحیت نشدند رسیدگی کنند.

وی با اشاره به این‌که از بین ۱۰ نفر داوطلب مجلس خبرگان رهبری در یزد تاکنون ۳ نفر تأیید صلاحیت شدند افزود: شورای نگهبان پس از بررسی اعتراضات اسامی قطعی در ۱۹ بهمن ماه اعلام خواهد کرد.

رئیس ستاد انتخابات استان یزد با اشاره به این‌که در حوزه داوطلبان نمایندگی مجلس در استان یزد ۳۶۳ نفر ثبت نام کردند تصریح کرد: با انصراف ۷ نفر از داوطلبان، ۳۵۷ نفر بررسی صلاحیت شدند که در مرحله اول ۱۸۲ نفر شورای نگهبان صلاحیت آنها را تأیید کرد.

عزیزی گفت: در دور بعدی تأیید صلاحیت‌ها تا کنون در مرحله اول ۱۷ نفر و در مرحله دوم ۹ نفر مجموعاً ۲۶ نفر دیگر تأیید صلاحیت شدند که در مجموع ۲۰۸ داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی تاکنون تأیید صلاحیت شدند.

رئیس ستاد انتخابات استان یزد با اشاره به اینکه آمار تأیید صلاحیت شدگان قطعی نیست و احتمال افزایش یا کاهش وجود دارد، خاطر نشان کرد: تا کنون از ۳۵۷ داوطلب

نمایندگی مجلس شورای اسلامی ۲۰۸ نفر تأیید صلاحیت شدند و در ۱۱ اسفندماه در چهار حوزه انتخابی با هم رقابت خواهند کرد.

عزیزی با بیان این‌که آمار تأیید صلاحیت شدگان نمایندگی مجلس قطعی نیست و احتمال افزایش یا کاهش وجود دارد، خاطر نشان کرد: به تفکیک حوزه‌های انتخابی تاکنون در حوزه شهرستان یزد، اشکذر و زارچ ۹۴ نامزد، حوزه شهرستان تفت و میبد ۴۱ نفر، حوزه مهریز، ابرکوه، خاتم، مروست بافق و بهاباد ۵۱ نفر و حوزه انتخابیه اردکان ۲۲ نفر نامزدهای قطعی این مرحله هستند.

کد خبر 724069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.