سازمان‌های مردم نهاد، عاملی برای رشد جامعه

مدیر کل دفتر امور اجتماعی، فرهنگی استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: سازمان‌های مردم نهاد در اصل بستری برای رشد، افزایش آگاهی و توانمند سازی مردم یک جامعه هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از چهارمحال‌وبختیاری؛ شهرام خواجوی امروز -دوشنبه نهم بهمن- در جمع تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: سازمان‌های مردم نهاد در اصل بستری برای رشد، افزایش آگاهی و توانمند سازی مردم یک جامعه هستند؛ تاریخچه تشکیل سازمان‌های مردم نهاد از گذشته در کشور رواج داشته و نمونه بارز آن تأسیس زورخانه‌ها بوده است.

وی اضافه کرد: تشکل‌ها باید به سمت افزایش آگاهی‌های عمومی، کاهش آسیب‌های اجتماعی و… پیش روند که لازمه آن نخست توانمند سازی همین تشکل‌ها، انجمن‌ها و سازمان‌های مردم نهاد است که برگزاری کارگاه‌های توانمند سازی و توان افزایی می‌تواند به این موضوع کمک کند.

مدیر کل دفتر امور اجتماعی، فرهنگی استانداری تصریح کرد: یکی از نکات حائز اهمیت در تشکل‌ها داشتن هدف و برنامه‌ریزی است؛ به شکلی که اگر تشکلی از برنامه‌ریزی برخوردار نباشد گرفتار روزمرگی خواهد شد. و این واقعیت را باید در نظر گرفت که اگر تشکلی در پیش‌برد اهداف خود از داشتن استراتژی محروم باشد در انجام کار خود ناموفق خواهد بود.

وی اضافه کرد: مردم داری را باید میان تشکل‌ها و اعضا تشکل‌ها ترویج داد. تشکلی موفق خواهند بود که میان نظرات مختلف موجود جمع نظرات را در نظر گرفته و با وحدت رویه و استراتژی واحد، میان اعضا تشکل، یک انسجام را شکل دهد.

خواجوی ادامه داد: ایجاد اعتماد نسبت به دولت و مردم یکی از اهداف مهم برای تشکل‌ها است. که این اعتماد با استفاده از افراد متخصص در اجرای برنامه‌ها و اجرای امور در چارچوب تعیین شده حاصل می‌شود.

خواجوی در پایان از برگزاری مراسم‌های مختلف در خصوص روز استان، روز چهارمحال و بختیاری، میلاد امام حسین (ع) و نیمه شعبان، با حضور فعال و مؤثر تشکل‌ها و سازمان‌های مردم در سطح استان خبر داد.

کد خبر 724068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.