مردمی‌سازی امور دستگاه‌های اجرایی ضرورت جدی است

معاون سیاسی استاندار خراسان شمالی گفت: مردمی‌سازی امور دستگاه‌های اجرایی به عنوان یک راهبرد ضرورت جدی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، حسن ناهیدی امروز _دوشنبه نهم بهمن_ در نشست هم اندیشی رابطین مردمی سازی دستگاه‌های اجرایی خراسان شمالی اظهار کرد: ایفای نقش و واگذاری مسائل به مردم امورات را تسهیل می‌کند و این امر یک استراتژی و راهبرد است.

وی با تاکید بر اینکه شتاب دهی و همت مضاعف برای واگذاری امور به مردم الزامی است، افزود: رابطین مردمی سازی در هر دستگاه اجرایی باید با شناسایی ظرفیت‌های خود آن را به مردم معرفی کنند و برای آنان نقشی را تعریف کنند.

معاون سیاسی استاندار خراسان شمالی بیان کرد: اقدامات دستگاه‌های اجرایی که قابلیت واگذاری دارد را معرفی کنیم تا فواید حضور مردم را مشاهده کنیم؛ این موضوع تاکتیک نیست بلکه راهبرد تلقی می‌شود بنابراین باید با جدیت پیگیری شود.

وی با بیان اینکه اصل انقلاب با رهبری امام راحل با هدف ایفای نقش مؤثر مردم انجام شد، گفت: پشتوانه‌ی مردمی داشتن، کشور را سریع‌تر به اهداف می‌رساند.

ناهیدی، تشکیل نهادهای مردمی پس از پیروزی انقلاب اسلامی را به دلیل تداوم و حفظ نظام دانست و گفت: نمازهای جمعه هم برای حفظ نظام و انتقال نظرات مردم به حاکمیت است لذا جمهوری اسلامی مردم محور است.

وی تاکید کرد: نقش مردم در حوزه تولید، مشارکت حداکثری و تمام حوزه‌ها باید دیده شود و این اقدام توسط دولت سیزدهم به صورت پررنگ‌تر دیده شده است به طوری که انتقال اراضی به مردم، مسکن ملی، تسهیلات فرزندآوری، نمونه‌ای از این اقدامات در سطح کلان است.

ناهیدی با اشاره به اینکه تقویت بدنه مردمی از اقدامات دولت سیزدهم خواهد بود، افزود: کار با مردم به صورت مستمر و بر مبنای نیاز آنها خواهد بود که باید در حوزه مردمی سازی مورد توجه قرار گیرد چون اگر حرکت با مردم باشد قابل تعمیم، تکثیر، انتقال، توسعه، فراگیر شدن و الگو قرار گرفتن می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: شناسایی حلقه‌های میانی و بیان ظرفیت‌های نظام به مردم موجب کاهش هزینه‌های نظام خواهد شد.

کد خبر 724067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.