علیرضا فغانی به‌درستی بازیکن عراق را اخراج کرد

طبق گفته کارشناسان داوری، حرکت غیراخلاقی ایمن حسین مهاجم عراق مستحق دریافت کارت براساس قوانین داوری بوده و علیرضا فغانی به‌درستی مهاجم عراق را از زمین بازی اخراج کرده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، عصر امروز _دوشنبه نهم بهمن_ در سومین بازی مرحله یک‌هشتم نهایی رقابت‌های جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا از ساعت ۱۵:۰۰ تیم‌های عراق و اردن در ورزشگاه خلیفه به مصاف هم رفتند و در این بازی که بین تیم اول گروه D و تیم دوم گروه E برگزار شد در نهایت شاگردان حسین عموطه سه بر دو به پیروزی رسیدند.

اوج جنجال این بازی به لحظه گل دوم عراقی‌ها برمی‌گردد. ایمن حسین پس از به ثمر رساندن گل دوم عراق که تعداد گل‌های او را به شش رساند، به‌دلیل تقلید حرکت بازیکنان حریف پس از گل پرداخت که سبب وقفه در شروع مجدد بازی شد و در ادامه با کارت زرد دوم علیرضا فغانی اخراج شد تا عراق با احتساب وقت‌های اضافی ۲۳ دقیقه ۱۰ نفره به بازی ادامه بدهد و در نهایت با دریافت کامبک حذف شد.

تصمیم درست علیرضا فغانی مطابق قوانین فیفا بود

علیرضا یزدانی، کارشناس داوری در این خصوص اظهار می‌کند: طبق قوانین فیفا رفتار غیر ورزشی مهاجم عراق مستحق دریافت کارت زرد بود. مورد اول این دلیل، طولانی‌شدن شادی پس از گل مهاجم عراق بیش از زمان مجاز بود چرا که براساس قوانین جدید فیفا هر چقدر زمان شادی پس از گل وقت بازی را تلف کند، وقت‌های اضافه بیشتر می‌شود و خوشحالی بازیکن عراق بیشتر از ۴۰ ثانیه‌ای بود که توسط فیفا برای مدت زمان شادی گل اعلام شده است.

وی می‌افزاید: ضمن اینکه علاوه‌بر علیرضا فغانی، داوران اتاق VAR هم تمام صحنه‌ها را با وجود دوربین‌های متعدد چک کرده و در جریان اتفاقات بازی هستند و به‌همین دلیل موافق تصمیم علیرضا فغانی برای دادن کارت زرد به ایمن حسین بودند و با توجه به اینکه VAR در موارد اخراج ورود می‌کند تصمیم کوبل داوری کاملاً صحیح بود.

علیرضا فغانی به‌درستی بازیکن عراق را اخراج کرد

این کارشناس مطرح داوری خاطرنشان می‌کند: ضمن اینکه یک فیلم از خوشحالی بعد از گل ایمن حسن در پیست ورزشگاه منتشر شد که نشان دهنده حرکت غیراخلاقی و توهین‌آمیز ایمن حسین مقابل هواداران اردن بود و بدین ترتیب خوشحالی ایمن حسین قطعاً مستحق دریافت کارت زرد بود و برخلاف تصورات، خوشحالی اول که در جواب خوشحالی بازیکنان اردن انجام شد غیراخلاقی و تحریک‌آمیز نبود و بازیکنان اردن هم به‌خاطر خوشحالی بعد از گلشان نباید کارت می‌گرفتند که در این مورد هم علیرضا فغانی تصمیم درستی گرفت.

یزدانی در پایان تصریح می‌کند: رفتار غیرورزشی ایمن حسین از دید دوربین‌ها جا ماند، اما فغانی و داوران اتاق VAR با دیدن این حرکت او را مستحق دریافت کارت زرد دانستند که منجر به اخراج وی شد. لازم به‌ذکر است خوشحالی بازیکنان اردن طبق قوانین فیفا باعث تشنج در میان هواداران و بازیکنان نشد و شامل حرکت غیر ورزشی هم نبود.

حیدر سلیمانی، کارشناس داوری درخصوص تصمیم علیرضا فغانی و اخراج بازیکن عراق به خبرنگار ایمنا می‌گوید: ظاهراً مهاجم عراق پس از گل یک‌بار با پریدن از روی تابلوهای تبلیغاتی شادی پس از گل انجام داد که این عمل طبیعی محسوب می‌شود. اما پس از برگشت به زمین بازی دوباره با نشستن روی چمن به شکلی دیگر شادی گل انجام داد که نوعی اتلاف وقت محسوب می‌شود و در تصاویر تلویزیونی مشخصاً فغانی به مهاجم عراقی اشاره می‌کند که یک‌بار بیرون از زمین بازی شادی پس از گل انجام دادی و این عمل اتلاف وقت است.

کد خبر 724062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ایرانی IR ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
    7 7
    میتونست تذکر بده و وقت اضافی بیشتری بگیره. عراق نابود شد