۳۰ درصد قانون هوای پاک در استان مرکزی اجرا شده است

مدیرکل محیط زیست استان مرکزی گفت:حدود ۳۰ درصد قانون هوای پاک در این استان اجرا شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، یوسف یوسفی، ظهر امروز _دوشنبه نهم بهمن_ در کارگروه کاهش آلودگی هوای استان مرکزی با بیان اینکه امسال اراک تنها سه روز پاک و ۱۲۳ روز ناسالم و بسیار ناسالم و خطرناک را تجربه کرده است اظهار کرد: ۶۱۷ اخطاریه برای صنایع آلاینده صادر شده و ۳۷ واحد غیرمجاز آلاینده هوای اراک پلمب شده است.

وی درخصوص نیروگاه شازند افزود: اورهال بخشی از نیروگاه در فصل آلودگی هوا انجام شده و یک واحد دیگر هم از ۱۸ بهمن به اورهال می‌شود.

مدیرکل محیط زیست استان مرکزی تصریح کرد: در شناسایی صنایع آلاینده رشد بیش از ۱۰۰ درصدی داشته‌ایم و صنایع بزرگ استان از جمله پالایشگاه، پتروشیمی، نیروگاه و آلومینیوم سازی در این فهرست قرار دارند.

وی اضافه کرد: از محل عوارض و مالیات‌های صنایع می‌توان اقداماتی برای کاهش آلودگی هوا انجام داد.

یوسفی گفت: شکایت از نیروگاه شازند در مراجع قضائی انجام و پیگیری تعطیلی و انتقال نیروگاه از طریق ریاست سازمان محیط زیست در دستور کار بوده است.

وی با اشاره به وجود هفت ایستگاه سنجش آلودگی هوا در شهرهای اراک، ساوه، شازند و دلیجان تاکید کرد: اراک تنها شهری است که آلاینده مسئول آن SO۲ است و علت اصلی این مهم، مازوت سوزی است.

مدیرکل محیط زیست استان مرکزی ادامه داد: قبل از استفاده از مازوت در نیروگاه شازند، هیچ روزی آلاینده مسئول، SO۲ نبوده است و پس از مازوت سوزی در بازه ۴۸ روزه ۲۰ آذر لغایت نهم بهمن تاکنون در ۳۱ روز، آلاینده مسئول SO۲ بوده که ۱۹ روز آن بالاتر از حد استاندارد بوده است.

کد خبر 724039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.