گلایه رئیس شورای شهر قم از کندی روند پروژه بسط شرقی

رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: پروژه بسط شرقی حرم مطهر که سرمایه گذار در حال اجرای آن است به کندی پیش می‌رود که در این حوزه گلایه داریم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قم، محسن محرری امروز _ دوشنبه نهم بهمن _ در جلسه شورای اسلامی شهر قم با اشاره به تدوین بودجه پیشنهادی سال ۱۴۰۳ شهرداری قم اظهار کرد: افزایش بودجه باید با ساختار و ظرفیت‌های مجموعه شهرداری قم تناسب داشته باشد.

وی با اشاره به افزایش بودجه شهرداری قم در حوزه فرهنگ افزود: انتظارات مردم در حوزه فرهنگی بیش از چیزی است که الان در حال اتفاق افتادن است.

رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به لزوم توجه ویژه به حواشی شهر و محلات کم برخوردار اظهار داشت: پشتیبانی از مجموعه‌های فرهنگی در محلات می‌تواند روند خوبی برای خدمت رسانی فرهنگی محسوب شود.

محرری با بیان اینکه ظرفیت رشد تعرفه عوارض ساختمانی مشخص است و نمی‌توانیم بیش از اندازه به مردم سخت بگیریم گفت: مطالعاتی از اداره کل راه و شهرسازی داریم که ظرفیت خوبی برای پیشبرد پروژه‌های شهری است که باید پیگیری شود.

وی تاکید کرد: ساماندهی و توجه به بافت مرکزی شهر یکی از مسائل مهم است که در حال حاضر پروژه‌های مهمی در این حوزه در حال انجام است.

رئیس شورای اسلامی با اشاره به اینکه پروژه بسط شرقی به کندی پیش می‌رود که در این حوزه گلایه داریم ادامه داد: سرمایه گذار در این زمینه مشکلاتی دارد که باید حل شود تا تسریع در اجرای پروژه را شاهد باشیم.

محرری گفت: در بافت فرسوده استقبال برای نوسازی کم است که باید نگاه حمایتی در این عرصه را در مجموعه مدیریت شهری تقویت کنیم.

وی افزود: ساماندهی میدان آستانه در حوزه زیباسازی و فضای سبز از موضوعات مهم دیگری است که باید در بودجه پیش بینی شود.

رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به عدم تحقق درآمد مورد انتظار از بند ب تبصره ۱۱ قانون بودجه ۱۴۰۲ گفت: اجرای این قانون مشکلاتی داشت که مطالبه تمام کلانشهرها تکرار آن در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ دولت است.

محرری با اشاره به مطرح شدن مطالبی در اجلاسیه شورای عالی استان‌های کشور افزود: یکی از گلایه‌ها این بود که بودجه شهرداری از طریق شورای برنامه ریزی توسعه استان به دستگاه‌های دیگر واگذار می‌شود که مقرر شد برای سال آینده با دولت مکاتبه شود.

وی ادامه داد: اساسنامه سازمان شهرداری‌ها در وزارت کشور در حال اصلاح است که در این اساسنامه اختیارات سازمان افزایش پیدا کرده و اختیارات شوراهای شهر در حال کاهش است که این موضوع هم در تمام شهرها دغدغه است.

رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به مطرح شدن پیشنهادی برای احیای اتحادیه شهرداری‌های کشور در شورای عالی استان‌های کشور اضافه کرد: قرار شد این طرح با اصلاحاتی در دستور کار قرار بگیرد.

کد خبر 724015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.